کد خبر: 176560
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳ بهمن ۱۳۵۸؛

وزارت خارجه :شاه دستگیر و زندانی شد/ شاه احتمالا در ورزشگاه آزادی محاکمه می‌شود

تیتر مهم و داغ صفحه اول کیهان در روز چهارشنبه ۳ بهمن سال ۱۳۵۸ ادعای بازداشت محمد رضا پهلوی شاهنشاه ایران توسط وزارت خارجه است. این روزنامه، متن اطلاعیه رسمی وزارت خارجه را منتشر کرده است و خبر داده که شاه توسط دولت پاناما دستگیر شده است و اینکه جریان بازداشت شاه امروز تلفنی بوسیله رئیس جمهور پاناما به اطلاع قطب زاده رسید و وزارت خارجه آمریکا هم امروز از خبر بازداشت شاه مطلع شده است

وزارت خارجه :شاه دستگیر و زندانی شد/ شاه احتمالا در ورزشگاه آزادی محاکمه می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تیتر مهم و داغ صفحه اول کیهان در روز چهارشنبه ۳ بهمن سال ۱۳۵۸ ادعای بازداشت محمد رضا پهلوی شاهنشاه ایران توسط وزارت خارجه است. این روزنامه، متن اطلاعیه رسمی وزارت خارجه را منتشر کرده است و خبر داده که شاه توسط دولت پاناما دستگیر شده است و اینکه جریان بازداشت شاه امروز تلفنی بوسیله رئیس جمهور پاناما به اطلاع قطب زاده رسید و وزارت خارجه آمریکا هم امروز از خبر بازداشت شاه مطلع شده است.‌ پاناما هم اعلام کرده که منتظر ارسال مدارک ایران بمنظور  محاکمه برای استرداد شاه مخلوع است و صادق قطب زاده هم گفته که مدارک مربوط به جنایات شاه را بزودی برای پاناما میفرستیم‌‌. کیهان همچنین نوشته که شاه خائن احتمالا در ورزشگاه آزادی  محاکمه می‌شود!

خبرهای دیگر این صفحه روزنامه اینکه عاملان ترور استاد مطهری دستگیر شدند و ائتلاف نامزدهای ریاست جمهوری به کلی منتفی شده است‌‌. در ضمن آخرین خبرها از هواپیمای سقوط کرده را مسئولان سازمان هواپیمایی اعلام کردند که این هواپیما قرار بود از گردونه خارج شود. دو روز عزای عمومی هم در سرتاسر کشور اعلام شده است.

اما سوژه امروز "روزنامه گردی دیدبان تاریخ" هم اختصاص دارد به مصاحبه اختصاصی کوتاه سرلشگر شاکر رئیس پیشین ستاد ارتش که خبر کشف توطئه کودتا در ارتش را تکذیب کرده است. متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240123_070400_111

سرلشگر محمدحسین شاکر عضو شورایعالی دفاع ملی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی کوتاهی با کیهان، نقطه نظرهای خود را پیرامون شایعات مربوط به کشف توطئه در ارتش جمهوری اسلامی بیان داشت.

سرلشگر شاکر که بدنبال استعفایش از ریاست ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران، هم اکنون به عضویت در شورایعالی دفاع ملی ارتش انتصاب یافته است در این گفتگو شایعه هر گونه کشف توطئه در ارتش از جانب خود را تکذیب کرد.

IMG_20240123_070359_382

سرلشگر شاکر در مورد شایعه کشف کودتا در ارتش گفت؛ تا زمانی که من در سمت رئیس ستاد مشترک بوده و استعفا نکرده بودم هیچگونه توطئه کودتایی در ارتش کشف نشد بعد از آن‌ هم اطلاعی ندارم و لذا من از دستگیری و یا اعدام عده ای به این مناسبت بی اطلاع هستم.

سرلشگر شاکر در مورد امکان توطئه مجدد در ارتش گفت؛ ضمن اینکه مطمئنا سازمان ارتش در آینده تغییراتی خواهد کرد و به این صورت باقی نخواهد ماند بنظر من صرف ابقاء سازمان ارتش به صورت فعلی نمی تواند موجد بروز هر نوع توطئه ای باشد.

سرتیپ شاکر در پایان این گفتگو هرگونه شایعه ای در مورد خود را تکذیب کرد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر