کد خبر: 177732
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۳ بهمن ۱۳۵۸؛

اولین دهه فجر چگونه برگزار شد؟

صفحه نخست روزنامه ۱۲ صفحه ای انقلاب اسلامی ۴۴سال قبل امروز شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید که به قیمت ۱۵ ریال منتشر شده بود. از جمله تیترهای مهم صفحه اول این روزنامه میتوان به اطلاعیه وزارت کشور مبنی بر گرفتن مجوز ۴۸ ساعت قبل از برگزاری تظاهرات، افزایش ۲/۵ دلاریقیمت نفت و رسیدن آن به ۳۱ دلار و پیام امام به یاسر عرفات، اعلام طرح جدید ایجاد مدارس توسط محمدعلی رجائی وزیر آموزش و پرورش و اعلام موجودیت سازمان پیشمرگان کرد مسلمان اشاره کرد.

اولین دهه فجر چگونه برگزار شد؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه نخست روزنامه ۱۲ صفحه ای انقلاب اسلامی ۴۴ سال قبل امروز شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید که به قیمت ۱۵ ریال منتشر شده بود. از جمله تیترهای مهم صفحه اول این روزنامه میتوان به اطلاعیه وزارت کشور مبنی بر گرفتن مجوز ۴۸ ساعت قبل از برگزاری تظاهرات، افزایش ۲/۵ دلاریقیمت نفت و رسیدن آن به ۳۱ دلار و پیام امام به یاسر عرفات، اعلام طرح جدید ایجاد مدارس توسط محمدعلی رجائی وزیر آموزش و پرورش و اعلام موجودیت سازمان پیشمرگان کرد مسلمان اشاره کرد. اما آنچه در شماره امروز تاریخ گردی میخواهیم به آن بپردازیم مربوط به تیتر یک روزنامه با این عنوان است: 

(در بهشت زهرا: دوشنبه، هفته جشنهای انقلاب با پیام امام و رئیس جمهور آغاز میشود)

IMG_20220202_074831_596

به صفحه آخر روزنامه رفته و در متن کامل خبر میخوانیم؛

ستاد برگزاری جشنهای ۱۴۰۰ سال هجرت پیغمبر اکرم(ص) و اولین سالروز پیروزی انقلاب دیشب اعلام کرد که مراسم افتتاح نخستین روز این جشن، صبح دوشنبه ۱۵ بهمن با پیام‌ امام خمینی و سخنان دکتر بنی صدر رئیس جمهوری ایران بر مزار شهدای انقلاب در بهشت زهرا برگزار میشود. این ستاد از عموم مردم دعوت کرد تا در این مراسم شرکت کنند.

قبلا نیز این ستاد اعلام کرده بود که برای هفته جشن پیروزی کارت دعوت برای کسی فرستاده نخواهد شد و مردم می توانند در تمامی برنامه های این جشن شرکت کنند. برای شرکت در این جشن از سوی ستاد برگزار کننده از شخصیتها و مقامات برجسته کشورهای خادجی نیز دعوت بعمل آمده است. 

دکتر بنی صدر رئیس جمهوری ایران اولین و مهمترین سخنرانی خود را پس از پیروری در انتخابات در اجتماع عظیم مردم تهران در نخستین روز هفته جشن ۱۴۰۰ ساله هجرت رسول اکرم(ص) و پیروزی انقلاب بیان خواهد کرد و پیش بینی میشود که رئیس جمهوری در سخنان خود در بهشت زهرا مسائل بسیاری را درباره برنامه های خود با ملت ایران در میان بگذارد.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر