کد خبر: 177733
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۳ بهمن ۱۳۶۳؛

جزییات جنگ تن به تن در سومار

روزنامه ۲۴ صفحه ای کیهان در ۳۹ سال قبل امروز شنبه ۱۳ بهمن سال ۱۳۶۳ خبر از پیروزی ایران در جنگ تن به تن جبهه سومار را داده است و اینکه ارتش عراق در آغاز حمله به جبهه سومار بخشی از جنگ افزارها و نفرات خود را از دست داد.

جزییات جنگ تن به تن در سومار

به گزارش دیدبان تاریخ؛ روزنامه ۲۴ صفحه ای کیهان در ۳۹ سال قبل امروز شنبه ۱۳ بهمن سال ۱۳۶۳ خبر از پیروزی نیروهای اسلام در جنگ تن به تن جبهه سومار را داده است و اینکه ارتش عراق در آغاز حمله به جبهه سومار بخشی از جنگ افزارها و نفرات خود را از دست داد. اعلام اسامی برندگان‌ آپارتمانهای شهرک آپادانا، اعلام آبگرفتگی ۲۳۱ نقطه از شهر تهران در دیروز، اعلام معافیت های مالیاتی کالاهای صادراتی و خانه های تازه ساز توسط وزیر امور و اقتصاد و دارایی و جدیدترین سخنان رئیس جمهور و نخست وزیر به همراه گزارش نخستین روز جشنواره فیلم فجر از دیگر خبرهای مهم این روزنامه عصرگاهی هستند. اما گزارش صبح امروز خبرنگار کیهان از نیویورک مبنی بر بی اساس بودن ادعای رژیم صدام درباره بمباران دو روستای عراق توسط ایران با تشکیل تیم تحقیق سازمان ملل یکی از خبرهای مهم این صفحه است که متن کامل خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

1

سرویس سیاسی کیهان؛ خبرنگار کیهان صبح امروز از نیویورک گزارش داد که شورای امنیت سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای ادعای رژیم عراق مبنی بر تخریب روستاهای الجوابر و سارقه توسط نیروهای جمهوری اسلامی ایران را بی اساس دانست. 

پس از انتشار گزارش ۵ ژانویه تیم تحقیق سازمان ملل توسط شورای امنیت و تصدیق صحت ادعای جمهوری اسلامی ایران مبنی بر بمباران مناطق مسکونی روستاهای دهلویه- باریه و الوانه توسط دژخیمان صدامی، رژیم عراق بدنبال ادعای دروغین خود مبنی بر تخریب روستاهای الجوابر و سارقه توسط نیروهای جمهوری اسلامی در ۲۶ ژانویه ۱۹۸۵ طی یادداشتی از دبیرکل سازمان ملل خواست که تیم مخصوص خود را به منظور تحقیق و تهیه گزارشی به روستاهای فوق الذکر اعزام‌ نمایند. بدنبال درخواست صدام در ۲۷ ژانویه، تیم تحقیق دبیرکل جهت بازدید عینی به مناطق مورد ادعای صدام عزیمت نمودند که امروز نتیجه تحقیقات این تیم بصورت سند شورای امنیت در نیویورک منتشر گردید. در این گزارش تیم تحقیق سازمان ملل پس از تشریح جزئیات بازدید خود از مناطق مورد ادعای صدام صریحا اعلام نموده اند که به هیچ وجه نمی توانند ادعای عراق مبنی بر تخریب روستاهای الجوابر و صارقه توسط نیروهای ایران را تایید نمایند. این روستاها کاملا مسکونی بوده و نمی توان ثابت کرد که مورد حمله واقع شده اند. 

2

باید خاطرنشان ساخت که این اولین بار نیست که اینگونه ادعاهای صدام از سوی تیم تحقیق دبیرکل سازمان ملل بی اساس خوانده می شود، زیرا علاوه بر این در ۱۹ سپتامبر ۱۹۸۴ نیز شورای امنیت سازمان ملل با انتشار گزارش تیم تحقیق دبیر کل، ادعای عراق مبنی بر تخریب روستای ابونقاره توسط نیروهای جمهوری اسلامی را بی اساس تلقی نموده بود.  

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر