کد خبر: 177869
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۵ بهمن ۱۳۵۷؛

ملاقات مخفیانه نماینده آیت الله خمینی با رهبر شوروی

روز یکشنبه ۱۵ بهمن سال ۱۳۵۷ است. روزنامه اطلاعات امروز، از جلسه ای مهم در حضور امام در دیشب خبر داده و از نقش مهندس بازرگان در این جلسه و مذاکرات رفع بحران نوشته است. از آن سو بختیار هم اعلام کرده، نخست وزیر منتخب امام اگر وارد عمل شود توقیف می‌شود. وی همچنین گفته است جواب کوکتل مولوتف را با کوکتل مولوتف میدهم و دولت اسلامی در حد شهر قم آزاد است و ما هم یک واتیکان پیدا می کنیم‌. این روزنامه با چاپ عکسی بزرگ در نیم‌تای پایینی خود از صفوف فشرده مردم به انتظار دیدن امام خبر داده است. لغو قراردادهای ۱۰ میلیارد دلاری خرید اسلحه ایران از آمریکا هم خبر داغ دیگر روزنامه در کنار خبرهای بازداشت عبدالمجید مجیدی و هوشنگ نهاوندی و گروهی دیگر از مقامات کشور است. ارتشبد فریدون جم هم اعلام کرده است تنها راه حل بحران، سازش مذهب و ارتش است.

ملاقات مخفیانه نماینده آیت الله خمینی با رهبر شوروی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روز یکشنبه ۱۵ بهمن سال ۱۳۵۷ است. روزنامه اطلاعات امروز، از جلسه ای مهم در حضور امام در دیشب خبر داده و از نقش مهندس بازرگان در این جلسه  و مذاکرات رفع بحران نوشته است. از آن سو بختیار هم اعلام کرده، نخست وزیر منتخب امام اگر وارد عمل شود توقیف می‌شود. وی همچنین گفته است جواب کوکتل مولوتف را با کوکتل مولوتف میدهم و دولت اسلامی در حد شهر قم آزاد است و ما هم یک واتیکان پیدا می کنیم‌. این روزنامه با چاپ عکسی بزرگ در نیم‌تای پایینی خود از صفوف فشرده مردم به انتظار دیدن امام خبر داده است. لغو قراردادهای ۱۰ میلیارد دلاری خرید اسلحه ایران از آمریکا هم خبر داغ دیگر روزنامه در کنار خبرهای بازداشت عبدالمجید مجیدی و هوشنگ نهاوندی و گروهی دیگر از مقامات کشور است. ارتشبد فریدون جم هم اعلام کرده است تنها راه حل بحران، سازش مذهب و ارتش است. اما سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" اختصاص دارد به ملاقات مخفی نماینده امام خمینی با برژنف در بلغارستان که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240204_072156_923

توکیو - خبرگزاری فرانسه؛

خبرگزاری ژاپنی جی جی پرس گزارش داد که لئونید برژنف ماه گذشته بطور مخفیانه با یک فرستاده ویژه آیت الله خمینی در بلغارستان ملاقات کرده است. در آن تاریخ برژنف از بلغارستان دیدن می کرد.

جی جی پرس به نقل از یک منبع ایرانی در لندن اضافه کرده است طرحهای سیاسی رهبر مذهبی ایران که موضوع اصلی آن گفتگوها بود سه ساعت طول کشیده است. جی جی پرس می نویسد که تاریخ و محل دقیق این دیدار فاش نشده است اما ملاقات حدود یک هفته پس از موضع گیری سیاسی شوروی به سود آیت الله خمینی روی داده است.

IMG_20240204_072156_149

به گفته منبع ایرانی، برژنف مسئولان سیاسی کشورهای اروپای شرقی را از ۱۳ تا ۱۷ ژانویه به بلغارستان دعوت کرده بود تا با آنها درباره اوضاع خاورمیانه به مذاکره بپردازد و ضمنا مجال ملاقات با نماینده آیت الله خمینی را پیدا کند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر