کد خبر: 180843
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۲ اسفند ۱۳۵۸:

بیانیه مشترک دکتر حسن حبیبی و مهندس عزت الله سحابی در سالروز درگذشت دکتر مصدق

آغاز تقسیم اراضی فئودالها تا آخر هفته بعد به نقل از دکتر رضا اصفهانی تیتر یک امروز روزنامه کیهان روز یکشنبه ۱۲ اسفند سال ۱۳۵۸ است. اعلام شرایط اجاره ده‌ها هزار خانه خالی هم تیتر مهم دیگر آن است

بیانیه مشترک دکتر حسن حبیبی و مهندس عزت الله سحابی در سالروز درگذشت دکتر مصدق

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آغاز تقسیم اراضی فئودالها تا آخر هفته بعد به نقل از دکتر رضا اصفهانی تیتر یک امروز روزنامه کیهان روز یکشنبه ۱۲ اسفند سال ۱۳۵۸ است. اعلام شرایط اجاره ده‌ها هزار خانه خالی هم تیتر مهم دیگر آن است. کیهان از اعترافات تکان دهنده ۸ عضو گروه فرقان نوشته و از رئوس مناظره ۴/۵ ساعته رئیس جمهور بنی صدر با سازمان چریک‌های فدایی خلق خبر داده است. آیت الله مهدوی کنی سرپرست وزارت کشور هم اعلام کرده است که حمله گروه‌ها محکوم اما تبلیغات آزاد است. تیتر دیگر کیهان به ملی شدن سردخانه های بزرگ اختصاص دارد و موفقیت آمیز بودن مذاکرات هیات حزب دمکرات در تهران خبر دیگر آن است.

IMG_20240302_065509_790

اما بیانیه مشترک دکتر حسن حبیبی و مهندس عزت الله سحابی در آستانه سالروز درگذشت دکتر محمد مصدق سوژه امروز "روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ماست که متن این بیانیه به شرح زیر می باشد؛

به یاد مصدق که با رهبری نهضت ضد استعماری ملی شدن نفت ایران پیشگام و پیشتاز مبارزات آزادی بخش ملل تحت ستم بود.

روز چهاردهم اسفند، یاد روز درگذشت مردی است که تا پایان عمر رنج تبعید و اسارت را به جان خرید و در برابر دست نشاندگان مستبد استعمار خارجی آری نگفت و روح خود را تسلیم نکرد. مردی که با استعمار و دخالت در سرنوشت ملتهای مظلوم از هر نوع اش مقاومت و مبارزه نمود. مردی که دوران حکومت کوتاهش برغم همه توطئه ها و تحریکات داخلی و خارجی نمونه ای از یک حکومت ملی و مردمی و سیاست‌های اقتصادی اش الگویی از یک سیاست اقتصادی آزادی بخش و ضد استعماری بود. مردی که طی ۲۵ سال نامش و خاطره اش برای محمد رضای خائن و اربابانش کابوسی وحشتناک بود تا جایی که کوشیدند که نقش و خدمات او را از دید نسل جوان پوشیده دارند و نگران آن هستیم که مبادا از دفتر تاریخ ایران نامش حذف شود و بالاخره مردی که در تنهایی پس از سیزده سال زندان و تبعید غیرقانونی درگذشت.

IMG_20240302_065509_412

همه دوستداران و مبارزان قدرشناس به استقلال و آزادی ایران و همه مؤمنان آگاه و هوشیار به انقلاب اسلامی ایران در مزار موقت او در احمدآباد گردهم می آیند تا با یادآوری راه او، عهد و پیمان خود را در کار مبارزه ای تجدید کنند که تداومش راه انقلاب اسلامی ایران را هموار ساخت.

دکتر حسن حبیبی/ مهندس عزت الله سحابی

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر