کد خبر: 181505
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۵۹؛

مهندس بازرگان: رضاشاه، امپراتوری انگلستان و محمدرضاشاه، دشمنان اصلی مصدق بودند

درهم کوبیده شدن تاسیسات ۵ منطقه نظامی در خاک عراق تیتر اول امروز یک‌شنبه ۱۷ اسفند سال ۱۳۵۹ روزنامه اطلاعات در نوبت چاپ دوم آن است. این روزنامه نوشته که محل تجمع مزدوران عراقی در خونین شهر به آتش کشیده شد و یگانهای نیروی دریایی دو موضع جدید دشمن را در خاک عراق در هم کوبیدند. بازتاب حادثه ۱۴ اسفند دانشگاه تهران هم ادامه دارد امام در این زمینه دستور داده اند که قضیه دانشگاه تعقیب و محرکین محاکمه شوند. و اینکه با اینگونه مخالفت‌های اسلام برخورد شدید خواهد شد.

مهندس بازرگان: رضاشاه، امپراتوری انگلستان و محمدرضاشاه، دشمنان اصلی مصدق بودند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ درهم کوبیده شدن تاسیسات ۵ منطقه نظامی در خاک عراق تیتر اول امروز یک‌شنبه ۱۷ اسفند سال ۱۳۵۹ روزنامه اطلاعات در نوبت چاپ دوم آن است. این روزنامه نوشته که محل تجمع مزدوران عراقی در خونین شهر به آتش کشیده شد و یگانهای نیروی دریایی دو موضع جدید دشمن را در خاک عراق در هم کوبیدند.

بازتاب حادثه ۱۴ اسفند دانشگاه تهران هم ادامه دارد امام در این زمینه دستور داده اند که قضیه دانشگاه تعقیب و محرکین محاکمه شوند. و اینکه با اینگونه مخالفت‌های اسلام برخورد شدید خواهد شد. سپاه پاسداران هم مردم‌ را دعوت به آرامش کرده و مصطفی میرسلیم سرپرست شهربانی کل کشور هم در این زمینه پیامی صادر کرده است. وزیر کار و امور اجتماعی هم در مصاحبه اختصاصی با این جریده اعلام داشته که پاداش کارگران بخش‌های خصوصی و دولتی یکنواخت می‌شود و تعطیلات امسال کارگران با کارمندان یکسان است. به صفحات داخلی روزنامه می رویم به سخنرانی مهندس بازرگان در سالروز درگذشت مصدق بر می خوریم که متن خبر آن‌ به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240307_065233_424

پنجشنبه گذشته بمناسبت سالروز درگذشت دکتر محمد مصدق مراسمی در مسجد سید اصفهان و با شرکت گروه زیادی از مردم برگزار شد.

در این مراسم آقای بازرگان نماینده مردم تهران‌ در مجلس شورای اسلامی سخنان خود را با درود به شهدای انقلاب و سلام بر رهبر کبیر انقلاب آغاز کرد و گفت؛ اگر مصدق تجلیل میشود برای این است که مصدق و راه مصدق دفاع از آزادی، قانون، استقلال و اسلامیت بود. وی همچنین ضمن برشمردن فداکاریهای دکتر مصدق و گرفتاریهایی که دشمنانش برای او بوجود آوردند گفت اگر می‌خواهید اشخاص را بشناسید باید از روی دشمنانتان شناخت. رضاشاه، امپراتوری انگلستان و محمدرضاشاه دشمنان اصلی مصدق بودند و مصدق کسی بود که قیام کرد علیه سلطه گری و برای عقیده اش به زندان افتاد.

مهندس بازرگان در پایان به مسأله نفت و ملی شدن  صنایع اشاره کرد و گفت؛ این نفت که ملی شد ثمره کوشش و تلاش شبانه روزی مصدق بود که ما اداره کامل شرکت نفت را بعهده خودمان گرفتیم و بجاست که در سالروز وفاتش یاد این مرد بزرگ‌‌ تاریخ را گرامی بداریم.

IMG_20240307_065233_258

در این‌ مراسم گروهی از نابینایان انجمن نابینایان اصفهان ضمن ملاقات با آقای بازرگان چند سرود انقلابی اجرا کردند‌.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر