کد خبر: 184101
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۴ فروردین ۱۳۵۷؛

اشغال دفتر رادیو و تلویزیون ایران در آلمان

تظاهرات بزرگ ضد دولتی در اسرائیل، تیتر درشت کیهان ۲۴ صفحه‌ای در ۴۶ سال قبل دوشنبه ۱۴ فروردین سال ۱۳۵۷ است. در داخل کشور هم کشمکش‌ها در جریان است و این روزنامه اطلاع داده است که نقابداران می‌خواستند به قطار کاشان حمله کنند.

اشغال دفتر رادیو و تلویزیون ایران در آلمان

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ تظاهرات بزرگ ضد دولتی در اسرائیل، تیتر درشت کیهان ۲۴ صفحه‌ای در ۴۶ سال قبل دوشنبه ۱۴ فروردین سال ۱۳۵۷ است. در داخل کشور هم کشمکش‌ها در جریان است و این روزنامه اطلاع داده است که نقابداران می‌خواستند به قطار کاشان حمله کنند؛ گویا آن‌ها در یک ایستگاه راه آهن در نزدیکی کاشان تجمع پیدا کرده بودند. اشغال دفتر رادیو و تلویزیون ایران در آلمان نیز تیتر مهم دیگر این جریده است که اشغالگران درخواست کرده‌اند انتقاد و خواسته‌های آن‌ها در مطبوعات این کشور انعکاس یابد. جناح سیاسی پیشرو هم بیانیه داده است که با تظاهرکنندگان سرسختانه مقابله می‌شود و اینکه در مقابل مختل کردن امنیت و آسایش مردم واکنش نشان خواهیم داد. تغییر در نحوه وصول مالیات اتومبیل و آزادسازی ساختمان در ۲ میلیون متر اراضی غرب تهران در کنار اخبار سیزده بدر دیروز از دیگر خبرهای شاخص این روزنامه هستند. به صفحات داخلی می‌رویم به خبری از به بازار آمدن اولین سری محصول باغ دولتی کشور در دشت مغان از خرداد امسال بر می‌خوریم که متن خبر فوق به شرح زیر است:

IMG_20230403_075148_884

اولین محصول نوبرانه باغ دولتی کشت و صنعت دشت مغان از اواسط خردادماه به بازار عرضه می‌شود. باغ میوه دشت مغان ۶ هزار هکتار مساحت دارد و از نظر وسعت یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های میوه ایران است که پس از بهره برداری نهایی، سالانه ۲۰۰ هزار تن میوه به بازار عرضه خواهد کرد.

در حال حاضر در دو هزار و پانصد هکتار، درختان سیب، گلابی، فندق، هلو، شلیل و آلو غرس شده و تا چهار سال دیگر غرس انواع نهال میوه در این باغ پایان می‌گیرد.

عملیات ساختمانی مرحله اول بسته بندی، درجه بندی، آب میوه گیری مربوط به این باغ در محل کشت و صنعت آغاز شد و خرید ماشین آلات نیز سفارش داده شده است.

IMG_20230403_075148_562

این کارخانه در مرحله نهایی بهره برداری ۱۷۰ هزار تن میوه را بسته‌بندی و درجه‌بندی و حدود ۳۰ هزار تن کمپوت، آبمیوه و همچنین میوه خشک را بصورت آماده به بازار عرضه خواهد کرد. پیمانکار نصب ماشین آلات کارخانه، سازمان گسترش و نوسازی ایران است.

در سال آینده احداث بزرگترین باغ گردو نیز در محل آغاز می‌شود و مقدار زیادی از درختان گردو داخلی در آینده از این منطقه تامین خواهد شد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر