کد خبر: 154656
A
واکنش یک نماینده مجلس به حملات اخیر علیه روحانیون در گفت و گو با دیده بان ایران:

حسن نوروزی: عمامه سفید روحانیت یعنی کفنش بر بلندای جسم اوست/ دشمن می خواهد از ما انتقام بگیرد/ مقابل کشف حجاب زنان می ایستیم/ تمام روحانیون آماده شهادت هستند

حسن نوروزی عضو فراکسیون روحانیت مجلس در واکنش به حملاتی که اخیرا به چند روحانی شد، به سایت دیده‌بان ایران گفت: مظهر اصلی انقلاب، روحانیت است. بر این اساس دشمن سعی می‌کند از کسانی که بیرق‌دار و در خط مقدم انقلاب بودند، انتقام گیرد در حالی که نمی‌دانند عمامه سفیدی که روحانیت بر سرش دارد یعنی کفنش بر بلندای جسم اوست و همه روحانیت ما آماده شهادت هستند.

حسن نوروزی: عمامه سفید روحانیت یعنی کفنش بر بلندای جسم اوست/ دشمن می خواهد از ما انتقام بگیرد/ مقابل کشف حجاب زنان می ایستیم/ تمام روحانیون آماده شهادت هستند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ طی دو هفته گذشته، پنج روحانی مورد حمله قرار گرفتند و پیکر بی‌جان یک روحانی هم پس از سه روز در آب‌های ساحلی جویبار پیدا شد. احمد بخارایی، مدیر گروه جامعه‌شناسی سیاسی در انجمن جامعه‌شناسی ایران در تحلیل خود از علت خشم مردم نسبت به قشر روحانیت، به دیده‌بان ایران گفت: گروه‌هایی که به حاشیه رانده شده‌اند، به جایی رسیدند که احساس می‌کنند دیگر صدایشان به گوش صاحبان قدرت نمی‌رسد. از سوی دیگر صاحبان قدرت هم در میان خودشان توزیع قدرت و ثروت را دارند و گاه بر سر منافع با هم چالش پیدا می‌کنند حال وقتی گروه خودی و غیرخودی تشکیل شود، توزیع قدرت و ثروت هم عمدتا محدود به همان خودی‌ها خواهد بود. در این شرایط مظهر و نماد نظام سیاسی- ایدئولوژیک، روحانیت است (متن کامل این گفت و گو را اینجا می‌توانید بخوانید).

حسن نوروزی، عضو فراکسیون روحانیت مجلس درباره علت حملات به روحانیت، به دیده‌بان ایران گفت: «به هر حال همه می‌دانند که خط مقدم جبهه و انقلاب، امام و روحانیت بوده است. در هر شهر و استانی علما خط مقدم بودند و آقایان پشت سر علما حرکت می‌کردند، علما بودند که مردم را به جبهه و حفظ انقلاب تشویق می‌کردند. این علما هم یا نماینده ولی فقیه یا امام جمعه یا علمای عادی بودند چون انقلاب، انقلاب اسلامی قرآنی و دینی است»

نماینده مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: «اقدام دشمنان در ماه های اخیر درباره کشف حجاب زنان، نماد مخالفت با اسلام و نظام اسلامی است، روحانیون مقابل این اقدام می ایستند حتی اگر به شهادت برسند»

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، در واکنش به جو جامعه و نگاه آنها به روحانیون و طلبه ها به دیده بان ایران گفت: «علی ایحال مظهر اصلی انقلاب، روحانیت است. بر این اساس دشمن سعی می‌کند از کسانی که بیرق‌دار و در خط مقدم انقلاب بودند، انتقام گیرد در حالی که نمی‌دانند عمامه سفیدی که روحانیت بر سرش دارد یعنی کفنش بر بلندای جسم اوست و همه روحانیت ما آماده شهادت هستند.»

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به اینکه برای برنامه مجلس برای تامین امنیت روحانیت چیست، گفت: « ما نیاز به تامین امنیت نداریم؛ روحانیت جان فدا و حافظ انقلاب است و تاوان این نگهداری را می‌دهد.»

منبع: سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر