کد خبر: 176271
A

تاملی بر فرآیند انتخابات اسفند ۱۴۰۲

عبدالرسول جوادی بالاجاده در یادداشتی نوشت: سال ۱۴۰۲ به شاخصه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از اهمیت ویژه و بالایی برخوردار است .

تاملی بر فرآیند انتخابات اسفند ۱۴۰۲

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ سال ۱۴۰۲ به شاخصه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از اهمیت ویژه و بالایی برخوردار است .بر همین اساس شور و نشاط سیاسی در جامعه و در کنار همه نارسایی ها، مشکلات اقتصادی و معیشتی،ناکارآمدی مدیریتی در بخش هایی شدت بخود گرفت.

مردم ایران،اقتدار و عزت ایران را به همین مشارکت بالای سیاسی در انتخابات و راهپیمایی ها می دانند و برای این اقتدار و عزت جانفشانی ها داشته و دارند و بیش از ۴۰ صحنه سیاسی حضور مردم در انتخابات از سال ۵۸ تا کنون به شایستگی نشان دادند و با باور یقین اسفند ۱۴۰۲ هم برگی طلایی و زرین در کتاب قطور حماسه آفرینی های ملت بزرگ ایران ثبت و درج خواهد شد 

لیکن نگارنده به چند نکته قابل تامل در انتخابات اسفند ۱۴۰۲ اشاره می‌کند. 

همه ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی مردم را به مشارکت حداکثری که بزرگترین سرمایه کشور است دعوت و فراخوان کرده اند،لیکن فرایند اجرا با دست اندازها و اماها و شایدهایی که موجب تامل جامعه شده است همراه شد.

مشارکت حداکثری یعنی پذیرش حاکمیت به همه نظرات و سلایق و اندیشه ها، جریان‌ها و قومیت‌ها و در عبارتی" کل جامعه ایران عزیز"بدست می آید. 

این هنگامی بدست می آید که مردم کل جامعه تصمیمات و برنامه های متولیان و مسئولان اجرای انتخابات را برای کل مردم ببینند،نه اینکه با گزینش و انتخاب شاخص هایی از جامعه کل محدود به انتخاب باشند .

هیئت های اجرایی و شورای نگهبان که مسئولیت تایید و احراز صلاحیتها را بر عهده دارد برای حضور و مشارکت حداکثری بخوبی عمل نکرده است و نیاز به مهندسی دارد

ملتی که بیش از ۴۰ تجربه حضور و مشارکت در انتخابات را دارند پس از چهل و اندی سال آنهاییکه سالها نمایندگی مجلس شورای اسلامی،وزیر و استاندار و فرماندار و رئیس سازمان و اداره کل همین کشور را در همین انقلاب عهده دار بودند،با واژگانی چون" عدم التزام "از دور انتخابات و گزینش مردمی خارج می‌شوند. 

سوال جامعه این است مگر در جریان مسئولیت های همین افراد رد صلاحیت شده در کشور دستگاه‌های ناظر وجود نداشت که عملکرد آنان را زیر ذره‌بین قرار دهد؟

چطور می‌شود همانهاییکه دوره های با تایید همین هیت های اجرایی و شورای نگهبان نماینده مجلس و وزیرمردم شدند امروز رای بر عدم التزام می‌خورند،

آیا اشتباهات شما در گزینش و بررسی صلاحیتها را مردم جامعه باید توان پس دهند.

اگر التزام به اصول،انقلاب و اسلام نداشتند به چه مجوزی سالها کرسی مدیریتهای مهم کشور را عهده دار شدند؟

مشارکت حداکثری را شعار اصلی انتخابات میدانید در مقابل انهاییکه مردم به عللی برعکس دستگاههای گزینشی"از محبوبیت و مقبولیت "برخوردارند را از صندوقها دور نگه داشته اید آنوقت شعار" مشارکت حداکثری" از حلقوم و قلم همان عده‌ای داده می‌شود،جای تامل ندارد ؟ 

وزیر کشور اعلام میدارد که به علت کمی وقت بررسی و رسیدگی هیتهای اجرایی امکان رسیدگی دقیق برای صلاحیت‌های عمومی وجود نداشته است.چطور به خود اجازه می‌دهید به علت کمی وقت و اعلام رد صلاحیت عمومی با حیثیت اجتماعی عده ای از جامعه بازی شود؟

و از سویی اعلام میدارد مگر جامعه متعلق به جریان‌های خاص اصولگرا و اصلاح طلبان است؟

 و سایر مردم حق انتخاب را ندارن؟

این سوالی است که مردم از شماها دارند؟

 وزیر کشور! سوال این است؟

آیا دسته بندی های سیاسی حاصل  انتصابات سیاسی جریانی نیست ؟ 

چند مسئول جریان مخالف در دولت جریان حاکم قرار می‌گیرد؟ 

 

آیا اصلاح طلبان و اصولگرا ها دولت را با استقرار جریان خود جاروب نمی‌کنند ؟

 

آنوقت به وقت انتخابات"شعار کشور متعلق به همه مردم است را سر میدهید"

 

شورای نگهبان فرزندان متولد شده بعد از انقلاب را مهر عدم التزام به اسلام و انقلاب می‌زند و آنوقت بجای پرسش از خود دیگران را متهم می‌داند،این فرزندان انقلاب که در مکتب انقلاب،اسلام و همچون با مدیریت همچون شماهایی پرورش یافتند و ناکارآمدی در تربیت نیروی انسانی مسئولین کشور در دوره های پیشین را به مهر عدم التزام جوانان را از دور خارج میکنند؟

 

پس مردم به کدام جریان اعتماد کنند، جریان‌های اصلاح طلب و اصولگرا که گاها یا نامشان در جریده قطور  اختلاس ها و فسادهای مالی و اقتصادی نگاشته شده یا اینکه فرزندان خود را مناسب زندگی در ایران ندانستند و از امتیاز آقا زادگی فرنگ نشین شده اند یا اینکه صاحب کشتی ها،هواپیماها، چای دبش و‌...و یا جاسوس دستگاه‌های امنیتی در آمدند و اما والدین آنان همچنان سخت بیش از چهل سال به میز مدیریت کشور دوخته شده اند و آنوقت فرزندان انقلاب التزام کافی را ندارند.

شورای محترم نگهبان!

 آنگاهی که وزیر مهاجر را در مجلس انتخاب می‌کنید و هزینه اقامت در هتل برابر با خرج یک شهر چند هزار نفری است دقت بیشتری کنید

آنوقت که مسئولیت های سنگین تقسیم می‌شود دقت شود تا اختلاس های چون" چای دبش "پدید نیاید.

و یا سهم خواهی های آقا زاده ها که هریک بخشی از اقتصاد کشور را به چپاول گرفته اند پیش نیاد .

 

آنوقت مهر خاموشی بر لبان و قلم شکسته دارید، اینجا که پرورش یافتگان انقلاب برای آینده کشور دلسوزانه و با برنامه وارد میدان می‌شوند را عدم التزام می بندید و با آبروی مسلمانان به راحتی بازی و تا جاییکه در خانواده هم جایی برای حرمت نگه داشته نمیشود که علت‌های عدم التزام آن چه می باشد را با افتخار تمام مکتوب به درب منازل می‌فرستید

 

علی ایحال،بدانند مردم با انقلاب،نظام و رهبری پیوندی اعتقادی دارند و این اماها و اگرها نمی‌تواند خللی در این پیوند ناگسستنی ایجاد کند لیکن توصیه می‌شود،گفتمانهای گزینش را برای ورود همه جریان‌ها و تفکرات را تغییر دهید و کشور را جامعه ای ۴ درصدی بهره بردار به نقل از رئیس مجلس تقسیم نکیند.

 

یادداشتی از عبدالرسول جوادی بالاجاده فعال سیاسی و رسانه ای

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر