کد خبر: 177252
A

کنعانى: سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به عراق برای انجام مشورت‌های امنیتی است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: روابط میان ایران و عراق گسترده و برادرانه است. بر مبنای روابط سازنده‌ای که دو کشور در حوزه‌های مختلف دارند، و در چارچوب سیاست همسایگی ما همواره گفتگو‌های منظم و مستمری را در سطوح مختلف داریم.

کنعانى: سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به عراق برای انجام مشورت‌های امنیتی است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر دستورکار سفر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی به عراق متعاقب اقدام نظامی ایران به مقر موساد در اربیل اظهارداشت: روابط میان ایران و عراق مبتنی بر روابط دوستانه، برادرانه وسازنده‌ای است که در حوزه‌های مختلف دو طرف در چارچوب سیاست همسایگی و بر اساس اراده عالی رهبران دو کشور بین خود دارند.  

 وی ادامه داد: ما همواره گفتگو‌های منظم و مستمری را میان دو طرف در سطح مقامات هیات دولت، مقامات نظامی و امنیتی ایران و عراق داریم و سفر آقای احمدیان هم در چارچوب هماهنگی ایران و عراق در مبارزه با تروریسم، تقویت همکاری‌ها در جهت صلح، ثبات و امنیت منطقه و مرز‌های دو طرف صورت گرفته است.   

کنعانی افزود: طبیعتا موضوعات جاری اتفاق افتاده هم در گفتگو‌های میان دبیر شورای عالی امنیت ملی و طرف عراقی مطرح خواهد شد. روابط دو طرف ممتاز و ویژه است و برخی اتفاقات و رخداد‌ها نمی‌تواند بر عمق و استحکام روابط میان ایران و عراق تاثیر منفی و سلبی بگذارد و حتما این می‌تواند زمینه ساز روابط و همکاری‌های بهتری برای آینده میان دو کشور همسایه و برادر قلمداد شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر