کد خبر: 173171
A

فوتبال آزاد شد! /رئیس سوپرلیگ: فوتبال را از دست یوفا نجات دادیم!

با حکم دادگاه عالی اروپا، یوفا و فیفا در سال 2021 با ممانعت از تشکیل سوپرلیگ قوانین رقابت را زیر پا گذاشته‌اند. با تلاش فلورنتینو پرز، سوپرلیگ موفق شد با دریافت بالاترین حکم قضایی، در مسیر تشکیل مجدد این رقابت‌ها قرار بگیرد. حال برند رایشارت، مدیرعامل A22 در واکنش اولیه به این موضوع گفت: ما حق رقابت را به دست آورده‌ایم. انحصار یوفا دیگر تمام شده و فوتبال آزاد شد. اکنون باشگاه‌ها دیگر از تهدیدها و محرومیت‌ها رنج نخواهند برد و آزادانه می‌توانند آینده‌شان را تعیین کنند. برای طرفداران، ما تمامی مسابقات سوپرلیگ را به صورت رایگان برای شما فراهم می‌کنیم. برای باشگاه‌ها، تأمین درآمد شما تضمین شده است.

فوتبال آزاد شد! /رئیس سوپرلیگ: فوتبال را از دست یوفا نجات دادیم!

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ایده سوپرلیگ که به رهبری رئال مادرید و بارسلونا به وجود آمد موافقان و مخالفان زیادی دارد. برخی بر این باورند که سوپرلیگ فوتبال را محدود به چند باشگاه بزرگ می کند و رقابت را از بین می برد، در حالی که موافقان این پروژه معتقد هستند که در آمدهای حاصل از این لیگ باعث پیشرفت باشگاه‌های کوچک‌تر نیز خواهد شد و به جذابیت و کسب درآمد از فوتبال کمک بزرگی خواهد کرد.

انجام این پروژه با دخالت یوفا و نهادهای دیگر مثل لالیگا متوقف شد و با شکایت رئال مادرید و بارسلونا، حالا دادگاه تصمیم خود را در مورد امکان تشکیل این لیگ گرفت. پس از مدت زیادی انتظار، رأی این دادگاه امروز اعلام شد و دیوان عدالت اداری رسما تایید کرد که شکل گرفتن سوپرلیگ قانونی است و یوفا نمی‌تواند مانع برگزاری آن شود. حکمی که می‌تواند آینده فوتبال را تغییر بدهد.

در اولین واکنش، برنت رایشارت، رئیس شرکت A22 و مدیر اجرایی سوپرلیگ، بعد از کسب موفقیت در این دادگاه به خبرنگاران گفت:" فوتبال آزاد شده است. ما حق رقابت را به دست آورده ایم. انحصار یوفا تمام شده است. فوتبال حالا برای سود بردن همه است. باشگاه ها دیگر نباید از تحریم ها بترسند و اکنون می توانند آینده خود را بدون مانع تعیین کنند. حالا می توانیم پخش رایگان برای بازی ها تعیین کنیم و درآمد باشگاه ها تضمین شده خواهند بود."

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر