مارکو روبیو، وزیر خارجه ایالات متحده، اعلام کرد که هیچ کدام از کشورهای عربی خلیج فارس از جمله عمان موافق اعمال عوارض یا هزینههای دیگر در تنگه هرمز نیستند. آقای روبیو روز پنجشنبه پس از نشست مشترک با وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، گفت: «هیچ حمایتی از سوی کشورهای خلیج فارس برای عوارض یا هزینههای عبور از تنگه هرمز وجود ندارد.» او افزود: «عمانیها گفتند که با سیستم عوارضگذاری در تنگه هرمز موافق نیستند.»