کد خبر: 149886
A

طرح جدید بنزین در تهران اجرایی می شود؟

سخنگوی جایگاه داران سوخت گفت: روش سوختگیری در هر استان با استان دیگر متفاوت شده و پاسخگویی مناسبی نیز از سوی مسئولان صورت نمی‌گیرد؛ این در حالی است که مواجهه اصلی مردم با جایگاه‌های سوخت است و انتقادها به مالکان و کارکنان جایگاه‌ها منتقل می‌شود.

طرح جدید بنزین در تهران اجرایی می شود؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سخنگوی جایگاه داران سوخت گفت: روش سوختگیری در هر استان با استان دیگر متفاوت شده و پاسخگویی مناسبی نیز از سوی مسئولان صورت نمی‌گیرد؛ این در حالی است که مواجهه اصلی مردم با جایگاه‌های سوخت است و انتقادها به مالکان و کارکنان جایگاه‌ها منتقل می‌شود.

رضا نواز در خصوص ۴۰ لیتر شدن سقف سوختگیری در اصفهان با بیان اینکه تعدد اجرای طرح‌ها در حوزه مدیریت مصرف سوخت، منجر به سردرگمی مردم و جایگاه داران شده است، گفت: با توجه به سقف سوختگیری با کارت سوخت شخصی در برخی استان ها احتمال می‌دهیم در ماه‌های آینده این طرح در تهران هم اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه صنف جایگاه داران سوخت نقشی در تعیین سهمیه و قیمت سوخت ندارد، گفت: بر حسب وظیفه اجتماعی، سعی می‌کنیم که انتقادات مردم را به صورت رسمی به مسئولان برسانیم. گاهی حتی طرح‌هایی که اجرا می‌شود، به جایگاه‌ها نیز آسیب می‌رساند.

نواز اضافه کرد: اصفهان در چند روز گذشته وارد فهرست استان‌هایی شده که عرضه‌ بنزین با روش جدیدی در آن‌ها انجام می‌شود. برآورد می‌شود که میانگین سقف سوختگیری هر خودرو در کشور، عددی بین ۳۰ تا ۴۰ لیتر برای هر بار است؛ طبیعتا در کلانشهرها و مسیرهای پرتردد، این عدد بیشتر است.

سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت کشور ادامه داد: اکنون در اصفهان، مردم با کارت شخصی خود می‌توانند در هر بار که برای سوخت گیری مراجعه می‌کنند، ۴۰ لیتر سوخت دریافت کنند؛ در حالیکه این عدد، قبلا ۶۰ لیتر بوده است.

او تاکید کرد: این ۴۰ لیتر را می‌توانند هر ۴ ساعت تجدید کنند و سقف آن نیز، سه بار در روز است؛ یعنی روزی ۱۲۰ لیتر امکان سوختگیری وجود دارد که قبلا ۱۸۰ لیتر بوده، اما اگر از استان خارج شوند و به استان دیگری بروند، این فاصله زمانی وجود ندارد و می‌توانند دوباره با شرایطی که در آن استان‌ها حاکم است، سوختگیری کنند. برای خودروهای عمومی مثل تاکسی ها، این سقف سوختگیری دو بار در روز است؛ یعنی مثل خودروهای شخصی نیست که سه بار باشد.

نواز گفت: سقف سوختگیری با کارت‌های آزاد موجود در جایگاه‌ها نیز از ۶۰ به ۳۰ لیتر کاهش پیدا کرده که به فاصله حدودا دو دقیقه، دوباره می‌توانند ۳۰ لیتر بعدی را سوخت گیری کنند.

سخنگوی جایگاه داران سوخت با تاکید بر این که ممکن است که طی ماه‌های آتی همین طرح در تهران هم اجرا شود، گفت: معتقد هستیم که میزان برداشت در هر بار سوختگیری نباید تغییر پیدا کند. پیش بینی ما این است که این اتفاق منجر به افزایش مصرف بنزین آزاد در کشور می‌شود، چون مجبور هستند که برای پر کردن باک خودرو، هم از کارت سوخت شخصی و هم از کارت جایگاه استفاده کنند. خصوصا در کلانشهرها، احتمالا صف‌ها بیشتر خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر