کد خبر: 150270
A

هر کیلو پیاز در ارومیه؛ ۵۰ هزار تومان!

درحالی قیمت هر کیلو پیاز در ارومیه به ۵۰ هزار تومان رسیده است که رئیس اتحادیه میوه و تره بار این شهر، فروش هر کیلو پیاز به قیمت ۵۰ هزار تومان را تخلف می داند.

هر کیلو پیاز در ارومیه؛ ۵۰ هزار تومان!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ درحالی قیمت هر کیلو پیاز در ارومیه به ۵۰ هزار تومان رسیده است که رئیس اتحادیه میوه و تره بار این شهر، فروش هر کیلو پیاز به قیمت ۵۰ هزار تومان را تخلف می داند.

از اواسط دی ماه سال‌جاری قیمت پیاز در ارومیه شکل صعودی گرفته و هر روز گرانتر می شود به طوری که هم اکنون قیمت هر کیلو پیاز در ارومیه به یک دلار رسیده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار ارومیه با بیان اینکه فروش هر کیلو پیاز به قیمت ۵۰ هزار تومان تخلف است گفت:قیمت هر کیلو پیاز در میدان تره بار ارومیه بین ۲۵ تا ۳۲ هزار تومان است که فروشندگان باید با احتساب سود ۳۰ درصدی آن را به فروش برسانند. بنابراین فروش پیاز ۵۰ هزارتومان تخلف است و فروشندگان این محصول را ۱۰ هزار تومان بالای نرخ مصوب به فروش می رسانند.

یحیی آرنگ پور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا دلیل افزایش قیمت ناگهانی پیاز را صادرات این محصول عنوان کرد و گفت: بیش از ۷۰ درصد پیاز تولید کشور در سال‌جاری صادر شده است.

آرنگ پور افزود: با توجه به سرمازدگی محصول پیاز در کشور پاکستان بیشترین پیاز تولیدی کشور به پاکستان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت این محصول در فصل برداشت آن کیلویی ۵هزار تومان بود گفت: متاسفانه عدم ممانعت از صادرات این محصول موجب افزایش چند برابری قیمت پیاز در کشور شده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار ارومیه ادامه داد : تا یک ماه آینده و با فرارسیدن فصل برداشت پیاز در جنوب کشور به خصوص در دزفول قیمت این محصول در بازار به تعادل خواهد رسید.

آرنگ پور با تاکید بر اینکه، هم اکنون قیمت هر. کیلو پیاز در بازار ارومیه بین ۳۰ الی ۴۰ هزار تومان در نوسان است گفت:خریداران در صورت مشاهده فروش بیش از این قیمت، نهادهای نظارتی اتاق اصناف، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل تعزیرات حکومتی را مطلع کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر