کد خبر: 153179
A

رئیس پلیس ترافیک شهری خبر داد؛ اجرای طرح «صدور گواهینامه آسان»

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور فراجا با بیان اینکه تصور برخی شهروندان این است که موتورسیکلت وسیله نقلیه محسوب نمی‌شود و نیازی به گواهینامه ندارند، از اجرای طرح «صدور گواهینامه آسان» خبر داد که طی آن بخش قابل‌توجهی از مراحل ثبت‌نام و صدور گواهینامه به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

رئیس پلیس ترافیک شهری خبر داد؛ اجرای طرح «صدور گواهینامه آسان»

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ سردار محمدباقر سلیمی رئیس پلیس ترافیک شهری راهور فراجا در یک برنامه رادیویی درباره طرح جدید پلیس برای برخورد با تخلفات موتورسیکلت‌سواران گفت: بخش قابل‌توجهی از بی‌نظمی‌های ترافیکی و حوادث رانندگی مربوط به موتورسیکلت‌ها است ، متاسفانه ۳۷ درصد از جان‌باختگان در شهرها مربوط به موتورسیکلت‌سواران است و معمولاً هم مصدومان حوادث رانندگی موتورسیکلت ضربات شدید و مهلکی را از ناحیه سروگردن دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۸۳ درصد از موتورسیکلت‌سواران اعم از راننده و ترک‌نشین در اثر شکستگی‌های شدید جمجمه و مهره‌های گردنی و خونریزی‌های شدید مغزی جان خود را از دست می‌دهند گفت: استفاده از کلاه ایمنی تا ۷۵ درصد از ضربات و صدمات مهلک به افراد جلوگیری می‌کند.

سردار سلیمی عنوان کرد: هم اکنون حدود ۹ میلیون دستگاه از موتورسیکلت‌ها در مرز فرسودگی قرار دارند و متأسفانه تصور برخی شهروندان این است که موتورسیکلت وسیله نقلیه محسوب نمی‌شود و نیازی به گواهینامه ندارند.

وی یادآور شد: ما سال گذشته طرح مقطعی صدور گواهینامه آسان را اجرایی کردیم؛ در این طرح بخشی از فرایندها حذف و تجمیع شدند و تعدادی از موتورسواران هم در این دوره شرکت کردند.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور فراجا با بیان اینکه این طرح همچنان در دستور کار قرار دارد گفت: نرم‌افزاری تهیه شده تا متقاضیان بتوانند بخش قابل‌توجهی از مراحل ثبت‌نام و صدور گواهینامه را به‌صورت غیرحضوری انجام دهند.

وی درباره جزئیات طرح عملیاتی «غدیر» برای موتورسیکلت‌سواران اظهار کرد: تمرکز ما در مرحله اول این طرح بر انجام اقدامات آموزشی و فرهنگ‌سازی و مشارکت دیگر دستگاه‌ها مانند شهرداری‌ها و سازمان حمل‌ونقل و ترافیک برای ساماندهی موتورسیکلت‌سواران است.

سردار سلیمی در خاتمه به طرح «موتور یار» هم اشاره کرد که براساس آن پلیس موتورسیکلت‌سوارانی که مرتکب تخلفات حادثه‌ساز مانند عبور از پیاده‌رو و چراغ‌قرمز و حمل بارهای حجیم و طویل و مخدوش کردن پلاک می‌شوند را متوقف کرده و در محل آموزش می‌دهد و راکب با مجوز قضایی به‌عنوان همیار پلیس تا یکی دو ساعت مستقر می‌شود.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر