کد خبر: 155743
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳ خرداد ۱۳۵۸

ماجرای شایعه جدایی فرح از شاه چه بود؟/صادرات نفت ایران به روزانه ۳/۴ میلیون بشکه رسید

روزنامه کیهان در ۴۴ سال قبل امروز پنجشنبه ۳ خرداد سال ۱۳۵۸ تیتر اول خود را به سخنان آیت الله طالقانی در مورد جلسه عالی قم درحضور امام اختصاص داده که گفته اند متن قانون اساسی هفته آینده منتشر می‌شود. ایشان افزوده اند رادیو تلویزیون ایده آل نیست ولی از آن راضی هستم چون مرد قاطعی(قطب زاده) در راس آن است. آیت الله طالقانی همچنین به این نکته اشاره کرده اند اگر در اعدام هدیدا و نصیری عجله نشده بود به اسرار تازه ای دست می یافتیم. از دیگر تیترهای روزنامه امروز کیهان می توان به هشدار حسن نزیه مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران، دیدار امام با دانشجویان اهواز که گفته اند من دارم حجت را بر ملت اسلام تمام می کنم توطئه را می شکنیم،تیرباران ۵ عامل کشتار مردم در قزوین و شهر ری، اعلام شرایط واگذاری تلفن، تصویب ماده واحده علیه وزراء و نمایندگان مجلس سابق و اعلام ضوابط پرداخت اضافه کار به کارمندان دولت و اینکه حقوق آنها ترمیم خواهد شد اشاره کرد.

ماجرای شایعه جدایی فرح از شاه چه بود؟/صادرات نفت ایران به  روزانه ۳/۴ میلیون بشکه رسید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه کیهان در ۴۴ سال قبل امروز پنجشنبه ۳ خرداد سال ۱۳۵۸ تیتر اول خود را به سخنان آیت الله طالقانی در مورد جلسه عالی قم درحضور امام اختصاص داده که گفته اند متن قانون اساسی هفته آینده منتشر می‌شود. ایشان افزوده اند رادیو تلویزیون ایده آل نیست ولی از آن راضی هستم چون مرد قاطعی(قطب زاده) در راس آن است. آیت الله طالقانی همچنین به این نکته اشاره کرده اند  اگر در اعدام هدیدا و نصیری عجله نشده بود به اسرار تازه ای دست می یافتیم. از دیگر تیترهای روزنامه امروز کیهان می توان به هشدار حسن نزیه مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران، دیدار امام با دانشجویان اهواز که گفته اند من دارم حجت را بر ملت اسلام تمام می کنم توطئه را می شکنیم، تیرباران ۵ عامل کشتار مردم در قزوین و شهر ری، اعلام شرایط واگذاری تلفن، تصویب ماده واحده علیه وزراء و نمایندگان مجلس سابق و اعلام ضوابط پرداخت اضافه کار به کارمندان دولت و اینکه حقوق آنها ترمیم خواهد شد اشاره کرد.

اما دو خبر اعلام صادرات نفت ایران و جدایی احتمالی فرح از شاه را برای این شماره دیدبان تاریخ انتخاب کرده ایم که از نظر  می گذرانید؛

IMG_20230524_073311_181

۱- روزانه ۳/۴ میلیون بشکه نفت صادر شده است

شرکت ملی نفت ایران اعلام داشت طی ماه اردیبهشت ۱۳۵۸ متوسط تولید نفت خام از مناطق نفت خیز خوزستان و حوزه فلات قاره حدود چهار میلیون و یکصد هزار بشکه در روز بوده است. طی مدت مذکور روزانه بطور متوسط حدود ۷۶۰ هزار بشکه نفت خام تحویل پالایشگاههای آبادان، تهران، شیراز، تبریز و کرمانشاه گردیده که پس از تامین نیازهای داخلی مجموعا حدود ۲۷۰ هزار بشکه در روز فرآورده های مختلف نفتی سوخت کشتی به صادرات اختصاص یافته است. ضمنا در همین مدت متوسط صادرات نفت خام حدود ۳/۴ میلیون بشکه در روز بوده و جمعا ۱۲۷ فروند نفتکش از بنادر صادراتی ایران بارگیری نموده اند. در ضمن کل صادرات نفت خام فرآورده و سوخت در حدود ۳/۷ میلیون بشکه در روز بوده است.

IMG_20230524_073311_356

۲- فرح از شاه جدا می‌شود

لندن - آسوشیتدپرس؛ روزنامه دیلی اکسپرس امروز گزارش داد فرح دیبا همسر شاه مخلوع ایران از محل اقامتشان در باهاما نقل مکان نموده و تصمیم دارد همسرش را برای همیشه ترک کند.

این روزنامه در گزارشی از پاریس می نویسد؛ اخبار مربوط به وجود اختلاف بین شاه مخلوع و همسرش از طرف مارک موزر سخنگوی آنها در جزیره بهشت تکذیب شد. موزر گفت؛ این مسئله کاملا بی معنی و تماما نادرست است.

IMG_20230524_073311_604

دیلی اکسپرس می نویسد زندگی مشترک این دو در مخاطره است زیرا فرح از فشار و ناراحتی تبعید و اخبار روزانه مربوط به اعدام های ایران منجمله بسیاری از دوستانش به جان آمده است. این روزنامه می نویسد فرح به همراه دخترش فرحناز و تمامی متعلقاتش به خانه مجزایی که با ویلای محل اقامت ماه گذشته اش با شاه سابق مقداری فاصله دارد نقل مکان نموده است. این روزنامه به نقل از بعضی از دوستان شاه سابق و همسرش می نویسد فرح موافقت نموده است که پسرانش نزد همسرش زندگی نمایند. نام این دوستان شاه ذکر نگردیده است.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر