کد خبر: 155805
A
۲۶ سال پیش چنین روزی؛

ملاقات روحانی با هاشمی درباره شکست ناطق نوری و ضررهای حمایت علما و منتسب کردن او به رهبری

آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود از روز سوم خرداد ۱۳۷۶، بخشی از واکنش‌ها نسبت به پیروزی سید محمد خاتمی و صحبت حسن روحانی با وی درباره شکست جناح مقابل و ضررهای حمایت وسیع علما و منتسب کردن آن به رهبری را روایت کرده است.

ملاقات روحانی با هاشمی درباره شکست ناطق نوری و ضررهای حمایت علما و منتسب کردن او به رهبری

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود از روز سوم خرداد ۱۳۷۶، بخشی از واکنش‌ها نسبت به پیروزی سید محمد خاتمی و صحبت حسن روحانی با وی درباره شکست جناح مقابل و ضررهای حمایت وسیع علما و منتسب کردن آن به رهبری را روایت کرده است.

بنابر گزارش دیده‌بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی در خاطرات۳ خرداد ۱۳۷۶ نوشت:

اول وقت وزیر کشور اطلاع داد از بیست میلیون رای شمرده شده بیش از ۶۰ درصد از آقای خاتمی است. تا شب که شمارش آراء تکمیل شد از ۲۹ میلیون رای متجاوز کرد و همین نسبت باقی ماند نتیجه انتخابات برای تمام ناظران داخلی و خارجی غیرمنتظره است...

... آقای محسن نوربخش برای کمک به حل مشکلات احتمالی آقای خاتمی در ارتباط با رهبری و مجلس و... استمداد کرد. آقای حسین مرعشی آمد و راجع به ریاست مجلس مشورت کرد...

... شب آقای دکتر حسن روحانی دبیر شورایعالی امنیت ملی آمد درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری و علل شکست جناح آقای ناطق نوری و ضررهای حمایت وسیع علما و منتسب کردن آن به رهبری و نیز مساله ریاست مجلس صحبت شد. تلفنی با رهبری درباره نظر شورای عالی امنیت ملی در خصوص رفع منع آمدن سفیر  آلمان صحبت کردم که ایشان مخالفت کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر