کد خبر: 155880
A
۲۶ سال پیش چنین روزی؛

روایت آیت الله هاشمی رفسنجانی از رضایت رهبری مبنی بر به رسمیت شناختن طالبان و عدم رضایت از بازگشت سفیر آلمان به تهران

آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود از روز ۴خرداد ۱۳۷۶، ملاقات و صحبت با رهبری در خصوص به رسمیت شناختن طالبان و عدم رضایت رهبری از بازگشت سفیر آلمان را روایت کرده است.

روایت آیت الله هاشمی رفسنجانی از رضایت رهبری مبنی بر به رسمیت شناختن طالبان و عدم رضایت از بازگشت سفیر آلمان به تهران

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛  آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود از روز ۴خرداد ۱۳۷۶، ملاقات و صحبت با رهبری در خصوص به رسمیت شناختن طالبان و عدم رضایت رهبری از بازگشت سفیر آلمان را روایت کرده است.

بنابر گزارش دیده‌بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۴ خرداد ۱۳۷۶ نوشت:

... به دفترم رفتم متن تبریک به آقای سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور منتخب را نوشتم متنی که دفتر تهیه کرده بود نپسندیدم. مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران داخلی و خارجی داشتم حدود ۳۰ خبرنگار از سراسر دنیا بودند. دو ساعت به ده ها سوال جواب دادم و هنوز ۳۰ سوال باقی مانده بود که وقت تمام شد....

... شب میهمان رهبری بودم درباره انتخابات ریاست جمهوری صحبت شد ایشان از نتایج انتخابات اظهار رضایت کردند و گفتند اکنون از فرض پیروزی آقای ناطق نوری راحت ترند. درباره ریاست مجلس از من خواستند که برای ادامه ریاست آقای ناطق کمک کنم. در مورد آلمان ایشان رضایت به اجازه مراجعت سفیر آلمان نمی دهند و اینکه در جواب پیغام آقای کهل صدراعظم آلمان بگویم که با آمدن فرستاده ویژه ایشان موافقم و راضی اند. در مورد افغانستان صحبت شد و قرار شد اگر طالبان از سوی مراکز بین المللی به رسمیت شناخته شد ما هم بپذیریم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر