?>
کد خبر: 221183
A

انبارهای غیرمجاز؛ عامل حریق‌های پرخطر تهران

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اغلب حریق‌های مکان‌های پرخطر شهر با تخلف ساختمانی رخ می‌دهد، گفت: بیشترین حریق‌های پر حادثه در انبارهای غیرمجازی اتفاق افتاده که پرونده‌ای در خصوص آن‌ها در کمیسیون ماده ۱۰۰ تشکیل نشده است.

انبارهای غیرمجاز؛ عامل حریق‌های پرخطر تهران

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، مهدی بابایی روز شنبه در جریان یک صد و چهارمین جلسه کمیته ایمنی که در محل شهرداری منطقه چهار تهران برگزار شد، افزود: گروه‌های دوام در آموزش حوزه ایمنی بسیار موثر بودند و افزایش تعداد افراد در گروه محسوس بوده و امیدواریم این افزایش استمرار داشته باشد. باوجود اینکه میانگین حادثه در تهران کاهشی بوده اما در منطقه رشد حداقلی حادثه در بحث حریق را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در برنامه چهارساله چهارم الزام کردیم که در ۲ سال اول توقف رشد وقوع حادثه و در ۲ سال دوم تا پایان ۱۴۰۴ سالیانه حداقل نیم درصد کاهش حادثه را داشته باشیم؛ در پایتخت رشد کاهش حادثه را داشتیم اما در منطقه ۴ این کار محقق نشد.

بابایی تاکید کرد: شهرداران باید با فرمانده ایستگاه‌ها جلسات مستمر داشته باشند و تحلیل کنند علل حادثه چیست و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند. آموزش و پلاک ایمن باید به صورت مستمر انجام شود؛ هر حادثه پر خسارت ساختمانی که اتفاق میفتد، حتما در لیست ساختمان‌های پر خطرمان قرار دارد.

رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: حدود ۷۵ هزار ساختمان توسط سازمان آتش نشانی مورد بررسی قرار گرفته و از ۱۶ هزار ساختمان بلندمرتبه و حیاتی ۷ هزار ساختمان ارزیابی شده است؛ البته آتش نشانی در این مسیر ارزیابی در ابتدای راه است.

وی ادامه داد: اغلب مکان‌های پرخطرمان که دچار حریق می‌شوند، تخلف ساختمانی دارند؛ به طور مثال ساختمان مشیریه تخلف ساختمانی داشت و اتصالی برق موجب این اتفاق شد.

به گفته این عضو شورای شهر، تاکنون از نهادهای نظارتی درون شهری نخواسته‌ام که ورود کنند اما کم‌کم باید این اتفاق رخ دهد؛ نهاد نظارتی می‌تواند ورود کند و مشخص شود شهرداری ناحیه تخلف را بررسی کرده است یا خیر؟ هدف گذاری این است که سالیانه باید حداقل ۱۰ ساختمان پر خطر کاهش پیدا کند.

وی همچنین در خصوص عدم استفاده کارگران در رفت و روب شهری از ماشین‌های مکانیزه در بزرگراه‌ها، گفت: حتما پیگیری لازم صورت گیرد و با سازمان پسماند مکاتبه کنند؛ وقتی تعداد ماشین مکانیزه کم باشد، پیمانکار مجبور است از نیروی کارگری استفاده کند و این منجر به فوتی و فعالیت‌های خطرناک می‌شود.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

ارسال نظر