کد خبر: 56603
A

توصیه‌ای به وزیر دولت روحانی؛/ اشتباه «احمدی‌نژاد» را درباره بهزیستی تکرار نکنید!

پس از آنکه «انوشیروان محسنی بندپی» سرپرستی سازمان بهزیستی را به قائم مقام خود بخشید و سرپرستی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پس از آن سرپرستی سازمان تامین اجتماعی را به دنبال درگذشت رئیس فقید آن بر عهده گرفت، همواره سخن از آن بود که چه کسی ریاست این سازمان مهم را در ساختمان شهید فیاض بخش بر عهده خواهد گرفت و وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی چه رویکردی را در قبال این سازمان مهم دنبال خواهد کرد. هفته گذشته بود که برخی نمایندگان مجلس هشدار دادند که «محمد شریعتمداری» در صورتی که مغلوب فشارهای سیاسی برای انتخاب برخی مدیران خود از جمله در سازمان بهزیستی بشود، پارلمان نشینان طرح استیضاح او را دنبال خواهند کرد و در اسرع وقت به دلیل انتخاب مدیران نه بر مبنای شایسته سالاری بلکه به دلیل سفارش های سیاسی، او را به مجلس فراخوانده و استیضاح خواهند کرد.

توصیه‌ای به وزیر دولت روحانی؛/ اشتباه «احمدی‌نژاد» را درباره بهزیستی تکرار نکنید!
به گزارش « پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران »، علیرغم اینکه ماه هاست همه منتظر تعیین تکلیف ریاست سازمان بهزیستی که طیف وسیعی از اقشار مستضعف جامعه را تحت پوشش خود دارد، هستند؛ اما نه تنها هنوز تکلیف این موضوع مشخص نشده، بلکه خبرهای نگران کننده ای از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بیرون درز کرده است که گویا هیچ نشانی از انتخاب یک فرد متخصص ندارد و صرفا قرار است رئیس این سازمان به توصیه های سیاسی یکی از سران اصلاحات معرفی شود.
هفته گذشته بود که برخی نمایندگان مجلس هشدار دادند که «محمد شریعتمداری» در صورتی که مغلوب فشارهای سیاسی برای انتخاب برخی مدیران خود از جمله در سازمان بهزیستی بشود، پارلمان نشینان طرح استیضاح او را دنبال خواهند کرد و در اسرع وقت به دلیل انتخاب مدیران نه بر مبنای شایسته سالاری بلکه به دلیل سفارش های سیاسی، او را به مجلس فراخوانده و استیضاح خواهند کرد.
مجلسی ها خبر دادند که گویا به توصیه یکی از سران اصلاحات، قرار است فردی به نام «وحید قبادی دانا» که متخصص اطفال! است و تنها سابقه کار جدی اجرائیش بر می گردد به ریاست سازمان جوانان هلال احمر، به عنوان رئیس سازمان بهزیستی که یکی از مهمترین نهادهای حمایتی کشور است و مددجویان بسیاری را تحت پوشش خود دارد، معرفی شود!
رویکردی که می توان در خصوص آن یک تجربه تاریخی را که البته خیلی هم از آن نمی گذرد، مورد اشاره قرار داد. در دولت احمدی نژاد یک تحصیلکرده در دانشگاه علوم پزشکی که البته حواشی زیادی پیرامون تحصیلات و مدرک تحصیلی او وجود داشت و تنها سابقه اش مشاور محمود احمدی‌نژاد در شهرداری تهران، مسئول روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور بود را به عنوان رئیس سازمان بهزیستی معرفی کردند و در ادامه او را به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر منصوب کردند.
حالا در دولت «حسن روحانی» قرار است این رویکرد برعکش شود، یعنی یک متخصص اطفال را که تنها سابقه کار جدی اجرائیش فعالیت به عنوان رئیس سازمان جوانان هلال احمر بوده، در یک اقدام قابل تامل به عنوان رئیس سازمان سازمان بهزیستی به عنوان یکی از بزرگترین نهادهای حمایتی کشور که بیش از یک میلیون نفر را تحت حمایت و پوشش خود دارد؛ برگزینند.
توصیه ای که می توان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت تدبیر و امید کرد این است که از تجربه قبلی در خصوص بکارگیری چنین مدیری در دولت قبلی که موفقیتی هم به همراه نداشت، درس بگیرد و تدبیری کند که مددجویان و افراد تحت پوشش بهزیستی که با در نظر گرفتن خانواده های شان، تعداد آنها به ۴ میلیون نفر می رسد را نا امید نکند.
اینکه تنها بواسطه فشار یک جریان سیاسی مدیری انتخاب شود آنهم برای سازمانی که تحت پوشش خدمات مختلف توانبخشی، اجتماعی و حمایتی هستند، چیزی جز خسارت محض نخواهد بود. هرچند که نمایندگان مجلس اعلام کرده اند در صورت تحقق چنین انتخابی وزیر را به مسلخ استیضاح خواهند برد، اما واقعیت این است که بهزیستی مدیری آشنا با بدنه خود می خواهد تا نیازهای اقشار نیازمند را برطرف کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر