سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به تداوم شرایط کمآبی و کاهش ذخایر سدهای تأمینکننده آب پایتخت، گفت: تهران فقیرترین استان ایران از نظر سرانه منابع آب تجدیدپذیر است.
۱۸۴ مطلب
سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به تداوم شرایط کمآبی و کاهش ذخایر سدهای تأمینکننده آب پایتخت، گفت: تهران فقیرترین استان ایران از نظر سرانه منابع آب تجدیدپذیر است.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به کاهش بارندگیها در سال آبی جاری گفت: بررسیها نشان میدهد ۲۳ استان کشور با تنش آبی مواجهاند و در برخی کلانشهرها از جمله تهران ضرورت مدیریت مصرف و استفاده از تجهیزات کاهنده بیش از گذشته احساس میشود.
وزیر نیرو گفت: همه تلاش ما متمرکز بر این است که جیره بندی آب رخ ندهد، چنانچه سال گذشته این کار انجام نشد و فقط فشار آب کاهش پیدا کرد. بنابراین فعلا جیرهبندی آب در دستور کار قرار ندارد.
مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، با اشاره به افزایش خطر بروز بیماریهای منتقله از آب و غذا در شرایط مختلف، بر رعایت اصول بهداشتی در مصرف آب آشامیدنی و مواد غذایی تأکید کرد.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران گفت: خوشبختانه با مدیریت صحیح ذخایر آبی، هیچ برنامهای برای نوبتبندی آب نداریم.
سخنگوی صنعت آب با اشاره به وضعیت بحرانی ۴۰۰ دشت ممنوعه و فرونشست ۳۰۰ منطقه، قیمت پایین آب را مشوق اسراف دانست و تأکید کرد: جیرهبندی راهحل نیست
سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با افزایش تدریجی دمای هوا و وارد مدار شدن کولرهای آبی، مصرف آب تهران به مرز سه میلیارد لیتر در شبانهروز رسید.
سخنگوی صنعت آب کشور با اشاره به شرایط بارشهای کشور تأکید کرد: اینکه گفته میشود کشور وارد دوره ترسالی شده، «مطلقا درست نیست» و نباید چنین برداشتی از وضعیت فعلی داشت.
سخنگوی آبفای تهران اعلام کرد که علیرغم افزایش نسبی بارندگیها ، حجم ذخایر سدهای پنجگانه تهران در دهه اول اردیبهشت نسبت به سال گذشته ۹۰ میلیون مترمکعب کسری مخزن گزارش شده است.
جدیدترین گزارش هفتگی شاخصهای آب و برق کشور نشان میدهد میزان ورودی آب به سدهای کشور در سال آبی جاری به بیش از ۳۰ میلیارد مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته