کد خبر: 101124
A

معصومه ابتکار: در برابر رئیس‌جمهور شدن زنان وظیفه‌ای نداریم/ ۲۴ درصد مدیران دولتی را زنان تشکیل می‌دهند

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با تأکید بر اینکه این معاونت در برابر ارتقاء جایگاه زنان در سطوح مدیریتی مسئولیت دارد، می‌گوید، در قبال رئیس‌جمهور شدن زنان که عالی‌ترین مقام مدیریتی در کشور است، وظیفه‌ای نداریم.

معصومه ابتکار: در برابر رئیس‌جمهور شدن زنان وظیفه‌ای نداریم/ ۲۴ درصد مدیران دولتی را زنان تشکیل می‌دهند

به گزارش دیده بان ایران؛ معصومه ابتکاردرباره اینکه معاونت زنان ریاست جمهوری تاکنون چه اقدامی برای افزیش جایگاه زنان در عرصه اجتماعی و سیاسی انجام داده است، گفت: دولت برای حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی، سهم ۳۰درصدی را برای آنها در نظر گرفته و این مهم‌ترین تلاشی بوده که دولت برای حضور زنان در تصمیم‌گیری‌ها و مهمترین ارکان قدرت و  برنامه‌ریزی‌ها انجام داده است.

وی با اشاره به نتایج تخصیص سهم ۳۰ درصدی به زنان برای حضور در عرصه‌های مدیریت دولتی افزود: حضور تعداد زیادی از زنان در مدیریت‌ها و تصمیم‌گیری‌ها نقش زنان را در ارکان مختلف قدرت پررنگ‌تر می‌کند. لذا تخصیص ۳۰درصد از مدیریت‌های دولتی به زنان اقدام بسیار مهمی در حوزه زنان محسوب می‌شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با تأکید بر اینکه البته در حال حاضر هم طرح حضور ۳۰ درصدی زنان در عرصه مدیریتی به طور کامل اجرا نشده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۴ درصد از مدیران دولتی را زنان تشکیل می‌دهند و به این ترتیب زنان در سطوح مختلف برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری حضور دارند.

ابتکار با بیان اینکه اعطای سهم ۳۰ درصد از مناصب مدیریتی به زنان در عمل نیز اجرا نشد، تصریح کرد: هنوز ۶ ماه وقت داریم.

وی در پاسخ به اینکه زمان عزل و نصب‌ها بیشتر از ۶ ماه زمان می‌برد، اظهار کرد: بنده از اقدام دولت که ۳۰ درصد از مدیریت دولتی را به زنان تخصیص داده، بسیار راضی هستم. کمااینکه باید در این عرصه تلاش بیشتری صورت بگیرد و این حضور زنان در مناصب دولتی بیشتر از سی درصد شود.

ابتکار در واکنش به اینکه شما به عنوان معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و با توجه به اینکه نسبت به سایر زنان در بالاترین مقام سیاسی و اجتماعی قرار دارید، برای حضور زنان در مقام ریاست جمهوری چه اقدامی انجام دادید؟ خاطرنشان کرد: در رابطه با ریاست‌جمهوری زنان وظیفه‌ای ندارم. البته در برابر ارتقاء جایگاه زنان در سطوح مدیریتی وظیفه داریم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در رابطه با اینکه عالی‌ترین سطح مدیریتی در کشور، ریاست جمهوری است، معاونت زنان برای حضور زنان در این جایگاه چه اقداماتی انجام داده است؟ یادآور شد: در رابطه با ریاست جمهوری زنان وظیفه خاصی ندارم.

منبع: انا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر