کد خبر: 104594
A

۴ میلیون و ۶۰ هزار مسافر نوروزی به گیلان وارد شدند

حلاج پور: بر اساس آخرین گزارش، تعداد مسافرین ورودی به استان گیلان در بازه‌ زمانی اعلام شده ۴ میلیون و ۶۰ هزار و ۷۷۲ مسافر بوده که از طریق مرزهای زمینی و هوایی وارد استان گیلان شده و در این بازه‌ زمانی تعداد ۴ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۲۰۱ مسافر نیز در این مدت از استان گیلان خارج شده‌اند.

۴ میلیون و ۶۰ هزار مسافر نوروزی به گیلان وارد شدند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دبیر کمیته اجرایی سفرهای نوروزی گیلان اعلام کرد: از زمان آغاز تعطیلات نوروزی تا روز دهم فروردین‌ماه، ۴ میلیون و ۶۰ هزار مسافر به استان گیلان وارد و تعداد ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر نیز از استان خارج شدند.

مسعود حلاج‌پور در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس گزارش و آمارهای اداره‌کل حمل و نقل و راهداری گیلان در بازه زمانی ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ الی ۱۰ فروردین‌ماه جاری تعداد ۸۱۸ هزار و ۵۹۰ دستگاه وسیله نقلیه از طریق مبادی ورودی به استان گیلان وارد و در همین بازه‌ زمانی تعداد ۷۳۳ هزار و ۴۳۶ دستگاه خودرو نیز از استان خارج شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به خروج مسافرین نوروزی از استان گیلان افزود: بر اساس آخرین گزارش، تعداد مسافرین ورودی به استان گیلان در بازه‌ زمانی اعلام شده ۴ میلیون و ۶۰ هزار و ۷۷۲ مسافر بوده که از طریق مرزهای زمینی و هوایی وارد استان گیلان شده و در این بازه‌ زمانی تعداد ۴ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۲۰۱ مسافر نیز در این مدت از استان گیلان خارج شده‌اند که با توجه به پایان تعطیلات شاهد خروج اغلب مسافرین نوروزی از استان گیلان هستیم.

حلاج‌پور گفت: تیم‌های نظارتی ستاد خدمات سفرهای نوروزی با انجام ۳۱۵۲ مورد بازدید میدانی، به شکل مستمر از نحوه‌ خدمت‌رسانی و رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی توسط مراکز تفریحی، گردشگری و اقامتی استان گیلان بازدید به عمل می‌آورند و در صورت مشاهده هرگونه نقض شیوه‌نامه‌های اعلامی این ستاد با واحدهای خاطی بر حسب ضوابط برخورد قاطع انجام خواهد شد.

دبیر ستاد اجرایی سفرهای نوروزی گیلان با تاکید مجدد بر رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی گفت: با توجه به اعلام وضعیت نارنجی در شهرستان رودسر از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، از مسافرین نوروزی تقاضا می‌شود با کوتاه‌ کردن زمان سفر و برنامه‌ریزی جهت بازگشت، تمامی پروتکل‌های اعلام‌شده را در هنگام سفر رعایت کرده و از سکونت در واحدهای اقامتی غیرمجاز در مدت اقامت در استان جدا پرهیز کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر