کد خبر: 106220
A

عضو شورای شهر تهران پاسخ معاون پیشین قالیباف را داد/ حق شناس: خود گویی و خود خندی، عجب مرد هنرمندی!

محمدجواد حق شناس نوشت: واقعیت فساد گسترده که همچون سرطان دامن این کشور و مردم و نظام را گرفته است نباید با جانبداری‌ها و رانت‌های سیاسی پرده‌پوشی کرد و در مبارزه با فساد تفاوتی در برخورد با مدیریت شهری پیشین و فعلی وجود ندارد.

عضو شورای شهر تهران پاسخ معاون پیشین قالیباف را داد/ حق شناس: خود گویی و خود خندی، عجب مرد هنرمندی!

به گزارش دیده بان ایران؛ به دنبال انتشار گفت‌وگوی روزنامه اعتماد با محمدجواد حق‌شناس  در روز اول اردیبهشت،  قدرت‌الله گودرزی؛ معاون وقت مالی اقتصادی شهردار پیشین تهران به این گفت‌وگو و اظهارات حق‌شناس پاسخ داد. حالا حق‌شناس به اظهارات گودرزی پاسخ داده است که در ادامه می‌خوانید.

 

 

هفته گذشته در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد فساد در نظام اداری- مالی و سیاسی کشور را مورد ارزیابی قرار داده و تاکید کردم که مبارزه با فساد نباید سیاسی شده و برخورد با آن نیز نباید تبعیض‌آمیز باشد. در این گفت‌وگو از قراردادی نام برده شده که جزییات آن در اختیار مردم و اعضای شورای شهر وقت قرار نگرفته و هزاران میلیارد تومان در قالب این تفاهمنامه پروژه با قرارگاه خاتم تعریف شده بود.

 

این گفت‌وگو پاسخ معاون وقت مالی اقتصادی شهرداری تهران را به دنبال داشت. جناب آقای قدرت‌الله گودرزی در کنار پاسخی که به این گفت‌وگو داده بود، حق شکایت را هم برای خود محفوظ دانسته است. 

 

در این گفت‌وگو به تخلفات و فساد و... در شهرداری دوره گذشته اشاره شده که تنها نکته مورد اعتراض ایشان بر سر استفاده از عنوان قرارداد یا تفاهمنامه است. 

 

بنابراین این مساله نشان می‌دهد که ایشان تنها نکته مورد اعتراض در این گفت‌وگو را این ایراد شکلی می‌دانند. قبول این نکته قدم بسیار رو به جلویی در پذیرش وجود فساد گسترده در دوره گذشته از سوی مدیران وقت است که برای شجاعت جهت پذیرش مسوولیت باید از آقای گودرزی تشکر و قدردانی کرد.

 

۱- آنچه از آن به عنوان کارنامه مورد تصدیق دوره پیشین مدیریت شهری یاد شده است، ضمن احترام به زحمات و تلاش‌هایی که صورت گرفته است، به دلیل آثار مخربی که در ساخت و سازهای بی‌رویه، تخریب محیط زیست، هزینه‌های سرسام‌آور این ساخت و سازها و آسیب‌های گسترده اجتماعی و فرهنگی و معضلات بی‌شمار به جا مانده در شهر در پایان دوره مدیریت شهری قبلی باقی مانده است، به هیچ‌وجه قابل دفاع نیست و شاهد مثال آن همان باتلاقی است که بزرگ شما در آخرین روزهای اتمام دوره وعده‌اش را داده و تصور می‌شد اصلاح‌طلبان را غرق خواهد کرد و رای میلیونی مردم تهران به اصلاح‌طلبان در انتخابات سال ۹۶ که حاصل یک نه بزرگ به مدیریت پیشین بود به هیچ‌وجه قابل انکار نیست. 


۲- کارنامه اصلاح‌طلبان در شورای شهر را اگر با معیار مدیریت شهری پیشین مبنی بر نگاه سخت‌افزاری به شهر و مبتنی بر شهرفروشی و ساخت و سازها و بی‌نظمی‌ها و بخشش‌های بی‌حساب و کتاب تعریف کنیم، می‌توانیم به هیچ بشماریم اما اساسا رویکرد اصلاح‌طلبان بر مبنا و معیار انسان محوری و اصلاح انحراف‌ها بوده است. شهر نفروشی، پاکدستی، نظم و انضباط مالی و اداری و شفافیت‌ها و اصلاح انحراف‌ها و خشکاندن باتلاق‌هایی که دیگران ساخته بودند بخش مهمی از کارنامه اصلاح‌طلبان در شورای شهر است. 

 

۳- آنچه ماهیت یک قرارداد یا توافقنامه را از هم جدا می‌کند عنوان آن نیست و محتوا تعیین می‌کند که چه بار حقوقی بر آن جاری است. استفاده از عنوان توافقنامه در این مورد خود جای سوال است و جالب‌تر اینکه در الحاقات و پیوست‌های متعدد آن نیز عنوان توافقنامه استفاده شده و هیچ‌گاه از عنوان قرارداد استفاده نشده است. آیا عدم استفاده از عنوان قرارداد در توافقنامه‌ای که میلیاردها تومان براساس آن تحمیل شده است تصادفی بوده یا تعمد خاصی را دنبال می‌کرده است؟ 

 

۴- در مکاتبات فیمابین شهرداری و طرف مقابل، توافقنامه مذکور طی مکاتبات محرمانه رد و بدل شده است و حتی هر کارشناس عادی در سیستم اداری می‌داند پیوست یک نامه محرمانه، محرمانه محسوب می‌شود. 

 

۵- بنا بر آنچه توسط مقامات قانونی و مراجع ذی‌ربط اعلام شده است، قائم‌مقام شهردار محترم اسبق به اتهام فساد در پرونده مربوط به توافقنامه فوق محاکمه و به بیست سال زندان و بازپرداخت صدها میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم شده و فساد چند صد میلیارد تومانی به اثبات رسیده است. به این معنا وجود فساد محرز و غیرقابل انکار است. این فساد دلیل کافی برای ایراد اتهام فساد به شهردار اسبق نیست اما نافی مسوولیت ایشان هم نیست به ویژه آنکه حتی یک مورد اعلام برائت در مورد این پرونده حتی از طرف شهردار اسبق صورت نگرفته است. 

 

۶- در نهایت بر این نکته تاکید دارم واقعیت فساد گسترده که همچون سرطان دامن این کشور و مردم و نظام را گرفته است نباید با جانبداری‌ها و رانت‌های سیاسی پرده‌پوشی کرد و در مبارزه با فساد تفاوتی در برخورد با مدیریت شهری پیشین و فعلی وجود ندارد. 

 

۷- شاید بعضی اظهارنظرها را باید با لبخند این‌گونه پاسخ دهیم که: خود گویی و خود خندی، عجب مرد هنرمندی!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر