کد خبر: 106803
A

پیام طبرسی: وضعیت کرونا در تهران و البرز خطرناک است/ ردپای انواع ویروس‌ها درکشور پیدا می‌شود/ اقدام مناسبی در زمینه مهار کرونا انجام نشده است

پیام طبرسی با بیان اینکه در شب‌های قدر افراد زدن ماسک به شکل صحیح و رعایت فاصله اجتماعی را به طور جدی مدنظر قرار دهند، گفت: افراد در صورت مشاهده تجمع در مراسم مبادرت به زدن دو ماسک کنند. درضمن فاصله فیزیکی نیز مورد توجه قرار بگیرد.

پیام طبرسی: وضعیت کرونا در تهران و البرز خطرناک است/ ردپای انواع ویروس‌ها درکشور پیدا می‌شود/ اقدام مناسبی در زمینه مهار کرونا انجام نشده است

به گزارش دیده بان ایران؛ وضعیت کرونا در کشور چندان مناسب نیست. در این شرایط لازم است تا بیش از پیش نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به همگان تذکر داده شود. در وضعیت کنونی شاهد جولان کرونای هندی، آفریقای جنوبی، برزیلی و ... در مرزهای کشور هستیم. روند شیوع این نوع ویروس‌ها در مقایسه با نوع قبلی روند صعودی داشته و به شکل وخیم‌تر افراد را مبتلا می‌کند. با این تفاسیر رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی باید مدنظر قرار بگیرد.

پیام طبرسی، عضو ستاد مقابله با کرونا درباره آخرین وضعیت کرونا به خبرنگار برنا گفت: در شرایط کنونی کرونا وضعیت مناسبی ندارد. بر اساس اعلام وزارت بهداشت هم اکنون در شهر تهران تعداد مبتلایان رو به افزایش و صعودی است، البته روند ابتلا به کرونا در برخی از استان‌های کشور کاهشی است. درضمن منظور از کاهشی این است که پیک به اوج خود رسیده و در حال کاهش است.

او افزود: روند ابتلا به کرونا در تهران، البرز و شهرهای بزرگ صعودی و این وضعیت خطرناک است.

این پزشک عفونی درباره کم و کیف رعایت تمهیدات بهداشتی برای شرکت کنندگان در مراسم احیای شب‌های قدر تاکید کرد: مراسم را باید در فضای باز برگزار کرد. تعداد افراد شرکت کننده در مراسم نیز اندک باشد.  این مراسم با جمعیت محدود برگزار شود.

طبرسی ادامه داد: نباید جمعیت در یک فضا انبوه باشد، چون با تراکم جمعیت امکان انتقال ویروس کرونا افزایش پیدا می کند.

این عضو ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه در این شب‌ها افراد زدن ماسک به شکل صحیح و رعایت فاصله اجتماعی را به طور جدی مدنظر قرار دهند، تصریح کرد: افراد در صورت مشاهده تجمع در مراسم مبادرت به زدن دو ماسک کنند. درضمن رعایت فاصله فیزیکی نیز مورد توجه قرار بگیرد.

ردپای انواع ویروس‌ها درکشور پیدا می‌شود

 طبرسی درباره آخرین وضعیت ویروس هندی، برزیلی، آفریقای جنوبی در کشور تاکید کرد: فعالیت نوع ویروس باید به شکل ژنتیکی مورد بررسی قرار بگیرد. البته نمی‌توان قبل از بررسی‌های ژنتیکی فعالیت این نوع ویروسی را تایید تا تکذیب کرد.

این پزشک عفونی ادامه داد: ردپای انواع ویروس‌ها در کشور ما پیدا می‌شود. در وضعیت کنونی مرزها بسته نیست و قوانین قرنطینه هم به شکل مناسب رعایت نمی‌شود. در این شرایط شاهد ورود انواع ویروس‌ها در کشور خواهیم بود.

طبرسی گفت: برای مهار ویروس کرونا فقط باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد توجه مردم قرار بگیرد، چون در وضعیت کنونی راه دیگری برای مهار این ویروس وجود ندارد.

 این عضو ستاد مقابله با کرونا درباره آخرین تغییرات در وضعیت مبتلایان نیز گفت: افراد در تمامی سنین گرفتار این بیماری می‌شوند. هم اکنون در پیک قرار داریم و امکان ابتلای همگان به این ویروس وجود دارد.

به گفته این پزشک عفونی ابتلا به این ویروس به افراد در سنین خاصی محدود نمی‌شود. در بین مبتلایان به کرونا نوزاد و افراد مسن بالای 100سال هم  مشاهده می‌شود.

برای مهار کرونا در شهر تهران اقدام مناسبی انجام نشده است

او درباره وضعیت کرونا در شهر تهران افزود: وضعیت شهر تهران از لحاظ مهار کرونا چندان رضایت بخش نیست. البته تا زمانی که کار اساسی انجام نشود نمی‌توان انتظار راه حل ریشه‌ای داشت. برای مثال هر وقت واکسیناسیون به شکل مناسب انجام و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شکل دقیق انجام شود، می‌توان به مهار بیماری در کشور امیدوارم بود.

این پزشک متخصص تاکید کرد: هنوز اقدام مناسبی در زمینه مهار کرونا انجام نشده است، طبیعتا نمی‌توان منتظر  نتایج خارق العاده بود.

منبع: برنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر