کد خبر: 112769
A
رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد؛

۵۷ شهرستان در پنج روز گذشته درگیر سیل و آب گرفتگی بودند/ فوت و مفقود شدن ۸ نفر در کشور طی حوادث جوی ۶ روز گذشته

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: در سیل و آب گرفتگی شش روز گذشته در ۱۵ استان، ۶ نفر (سیلاب پنج نفر، رعد و برق یک نفر) جان خود را از دست‌ داده و ۲ نفر نیز در بافت کرمان مفقود شده‌ اند.

 ۵۷ شهرستان  در پنج روز گذشته درگیر سیل و آب گرفتگی بودند/ فوت و مفقود شدن ۸ نفر در کشور طی حوادث جوی ۶ روز گذشته

به گزارش دیده بان ایران؛  مهدی ولی‌پور رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: از روز ۲۳ تیرماه تا ساعت ۷ صبح امروز ۲۹ تیرماه؛ ۵۷ شهرستان در ۱۵ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، سمنان، مازندران، هرمزگان، یزد و کردستان در پنج روز گذشته درگیر سیل و آب گرفتگی بودند.

وی افزود: در حوادث جوی روزهای گذشته علاوه بر امدادرسانی به ۲۵۷۸ سیل‌زده، ۶۱۱ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند. همچنین با تلاش بی‌وقفه امدادگران، ۵۸ نفر به مناطق امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات عنوان کرد: همچنین در سیل و آب گرفتگی شش روز گذشته در ۱۵ استان، ۶ نفر (سیلاب پنج نفر، رعد و برق یک نفر) جان خود را از دست داده و ۲ نفر نیز در بافت کرمان مفقود شده‌اند.

ولی پور بیان کرد: در سیل اخیر، ۱۱۸ دستگاه چادر امدادی، ۱۲۹۸ تخته پتو، ۴۴۱ تخته موکت، ۱۵۱۶ کیلوگرم نایلون پوششی، ۳۶۲ بسته غذایی، ۳۱۷۰ قوطی کنسرو، ۶۰۷ کیلوگرم برنج، ۱۵۵ کیلوگرم روغن، ۹۲۱ کیلوگرم قند و شکر، ۶۳۰ بطری آب معدنی و ۴۹ کیلوگرم حبوبات و سایر اقلام زیستی میان متأثران از سیل و آب‌گرفتگی در ۱۵ استان کشور توزیع‌شده است.

وی تصریح کرد: ۱۶۵ تیم عملیاتی شامل ۶۵۸ امدادگر هلال‌احمر در عملیات امدادرسانی به ۵۷ شهرستان متأثر از حوادث جوی و اقلیمی کشور، مشارکت داشتند.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر