کد خبر: 112783
A

علیزاده طباطبایی: انتخاب مصدق به عنوان معاون اول قوه قضاییه را به فال نیک می‌گیریم/ تنها در صورتی می توان با فساد مقابله کرد که مطبوعات آزاد داشته باشیم

وکیل دادگستری گفت: : آقایانی که شعار انتقادپذیری می‌دهند، باید دست مطبوعات را باز بگذارند. اگر مطبوعات آزاد باشند می‌توان فساد را کنترل کرد اما اگر مطبوعات آزاد نباشند و نتوانند مفاسد را افشا کنند، قوه قضاییه با مشکل مواجه می‌شود. مقصر اغلب جرائمی که رخ داده و اختلاس‌های چند هزار میلیاردی همین عدم آزادی‌ها برای افشای مفاسد است.

علیزاده طباطبایی: انتخاب مصدق به عنوان معاون اول قوه قضاییه را به فال نیک می‌گیریم/ تنها در صورتی می توان با فساد مقابله کرد که مطبوعات آزاد داشته باشیم

به گزارش دیده بان ایران؛ سید محمود علیزاده طباطبایی در خصوص انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق به عنوان معاون اول دستگاه قضا، اظهار کرد: آقای مصدق انسانی موجه، با سواد و قانونمدار است. اگر انتصابات به همین روال پیش برود، قوه قضاییه رو به اصلاح خواهد رفت. 

وی افزود: به هیچ وجه امیدی به اصلاح و تحول در قوه قضاییه نمی‌رود مگر اینکه اخلاق در دستگاه حفظ شود. متاسفانه در دانشکده‌های حقوق و علوم قضایی، اخلاق قضایی تدریس نمی‌شود و گاهی برخی از قضات ما به اخلاق اسلامی پایبند نیستند. این اولین قدم است که از رئیس و معاونان قوه قضاییه تا قضات و کادر قضایی، کلاس اخلاق داشته باشند. بزرگان دین نیز همواره تاکید می‌کردند که ما به معلم اخلاق احتیاج داریم.

این وکیل دادگستری گفت: من به دولت نیز این توصیه را می‌کنم. وظیفه قانونی بازپرس، قضاوت بی‌طرفانه بین متهم و دادستان است اما بازپرس‌های ما بدون دلیل به متهم توهین می‌کنند و بی‌ضابطه عمل می‌کنند و این موضوع به این دلیل است که هرگز اخلاق به قضات آموزش داده نشده است.

علیزاده طباطبایی بیان کرد: انتخاب آقای مصدق به عنوان معاون اول نشان می‌دهد که آقای اژه‌ای بنا ندارد رویه و روال گذشته را ادامه دهد و ما باید این موضوع را به فال نیک بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: آقایانی که شعار انتقادپذیری می‌دهند، باید دست مطبوعات را باز بگذارند. اگر مطبوعات آزاد باشند می‌توان فساد را کنترل کرد اما اگر مطبوعات آزاد نباشند و نتوانند مفاسد را افشا کنند، قوه قضاییه با مشکل مواجه می‌شود. مقصر اغلب جرائمی که رخ داده و اختلاس‌های چند هزار میلیاردی همین عدم آزادی‌ها برای افشای مفاسد است. وظیفه قوه قضاییه پیشگیری از وقوع جرم است. قوه قضاییه کجا بوده که این مقدمات طی سالیان دراز فراهم شده و منجر به وقوع جرم شده است؟ بنابراین باید امر پیشگیری از وقوع جرم را جدی بگیرند./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر