کد خبر: 113413
A

پافشاری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بر انجام فرائض محرم/ قمی: دستگاه های حاکمیتی از برگزاری مراسم های محرم حمایت می کنند

حجت الاسلام قمی گفت: ما بلد هستیم که چگونه سلامت و عزاداری را با هم جمع کنیم؛ چگونه در ایام محرم هم به سیدالشهدا(ع) ابراز ارادت داشته باشیم و هم موازین بهداشتی را مراعات کنیم. سال گذشته نیز اثبات کردیم و همگان تحسین کردند که هیئتی‌ها بیشتر از همه مسائل بهداشتی را مراعات می‌کنند.

پافشاری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بر انجام فرائض محرم/ قمی: دستگاه های حاکمیتی از برگزاری مراسم های محرم حمایت می کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی بین دستگاهی ستاد ملی محرم طی سخنانی با تأکید بر اینکه حرف همه ما تعظیم شعائر است، گفت: جامعه فرهیخته ما قائل به «ذَلِکَ وَمَن یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ» هستند. این جامعه برای قوی و محکم شدن براساس تعلقات قلبی خود به سیدالشهدا(ع)، به تنفس معنوی مجدد و تقویت روحیه با تعظیم شعائر محرم نیاز دارند.

وی با اشاره به اینکه جامعه تعظیم شعائر محرم را جزو ضرورت‌های خود می‌داند و اینها مطالبه، خواست و هویت مردم ایران است، گفت: حتماً عزاداری و سلامت برای مردمی که علاقه‌مند و دلداده سیدالشهدا(ع) هستند، مهم است. سلامتی مردم عزادار و دلداده سیدالشهدا برای همه ما مسئله، ضرورت و مهم است؛ فضاسازی رسانه‌ای این ایام را می‌بینید که رسانه‌های معاند اغراض و تقابلشان با این مردم و فرهنگ و سنت این مردم را آشکار می‌کنند.

حجت‌الاسلام قمی تصریح کرد: این رسانه‌ها چیزهای عجیب و غریب و خنده‌دار مطرح می‌کنند؛ عده‌ای هم به ما می‌گویند که این مطالب را تکذیب کنید اما برخی از این مطالب به حدی پرت و پلا و مبتذل است که نیاز به تکذیب ندارد. اینها دروغ‌های شاخ‌داری است که کسی به آنها توجه نمی‌‌کند و باور ندارد. این مسئله واضحی است که سلامتی مردم دلداده سیدالشهدا(ع) برای همه ما مسئله است.

وی تأکید کرد: یک مسئله واضح وجود دارد؛ ما بلد هستیم که چگونه سلامت و عزاداری را با هم جمع کنیم؛ چگونه در ایام محرم هم به سیدالشهدا(ع) ابراز ارادت داشته باشیم و هم موازین بهداشتی را مراعات کنیم. سال گذشته نیز اثبات کردیم و همگان تحسین کردند که هیئتی‌ها بیشتر از همه مسائل بهداشتی را مراعات می‌کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: حرف حساب ما تعظیم شعائر دینی است و ساده‌ترین راه آن فضاسازی صوتی و بصری در شهرهاست. همانطور که لباس مشکی می‌پوشیم و پرچم مشکی به در و دیوار خانه‌ها و ماشین‌هایمان نصب می‌کنیم، به در و دیوار شهر نیز متناسب با ظرفیت‌ها و دسترسی‌هایمان نمادهای تعلق خاطرمان به سیدالشهدا را می‌توانیم نصب کنیم. مردم و دستگاه‌های حاکمیتی هم پشتیبان این اقدام هستند.

وی در پایان گفت: امسال دلمان ‌می‌خواهد این تلقی که برخی مطرح کردند فرهنگ حسینی در این جامعه رو به افول است را با تعظیم شعائر، مؤثرتر تغییر دهیم و حضور، ظهور و بروز حسینی با رعایت همه پروتکل‌ها بیش از پیش باشد و همگرایی مؤثرتری بین دستگا‌ه‌های حاکمیتی برای حمایت از مردمی وجود داشته باشد که برای فرهنگ و اعتقادشان می‌خواهند درست مطابق همه ضوابط بهداشتی گام بردارند و تعظیم شعائر کنند؛ ما باید پشتیبان و خادم مردم باشیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر