کد خبر: 118344
A

مجتهدزاده: نقض حقوق زندانیان باید از بین برود/ اگر بحث ضابطین حل شود کارنامه «محسنی اژه ای» مثبت خواهد بود

این وکیل دادگستری گفت: تاکنون آقای اژه‌ای را برای ایجاد تحول ثابت قدم دیده‌ایم و عملکرد ایشان حتی از آقای رئیسی هم بهتر بوده است.

مجتهدزاده: نقض حقوق زندانیان باید از بین برود/ اگر بحث ضابطین حل شود کارنامه «محسنی اژه ای» مثبت خواهد بود

به گزارش دیده بان ایران؛ علی مجتهدزاده، حقوقدان، پیرامون عملکرد صد روزه رئیس دستگاه قضا به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: آقای اژه‌ای در سخنرانی‌هایش مطالبی را مورد تاکید قرار داده که ما را امیدوار کرده است. مخصوصاً در خصوص ضابطین و نواقصی که وجود دارد مواردی را مطرح کرده که مشخص است این حرف‌ها را صرفا برای یک سخنرانی عنوان نمی‌کند بلکه می‌داند ایرادات دستگاه قضا کجاست.

وی ادامه داد: برداشت من این است که آقای اژه‌ای ایرادات را می‌داند اما این که چقدر بتواند این ایرادات را رفع کند یک ثابت قدمی می‌خواهد.

مجتهدزاده گفت: موضوع مهمی که خیلی از آن استقبال می‌کنیم بحث نظارت بر ضابطین است. آقای اژه‌ای بر این موضوع تاکید داشته و دادستان کل را هم مسئول کرده تا ساز و کاری برای آن فراهم کند زیرا بحث نظارت بر ضابطین خیلی مهم است و اگر آقای اژه‌ای در دوران ریاستش بر قوه قضائیه بتواند همین مشکل را حل کند از منظر ما کارنامه‌اش خیلی مثبت بوده است.

این حقوقدان در ادامه با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه هم در مباحث پرونده‌های سیاسی، هم در خصوص پرونده‌های غیرسیاسی و آنچه مربوط به عامه مردم است اقدامات مثبتی داشته، افزود: تاکنون آقای اژه‌ای را برای ایجاد تحول ثابت قدم دیده‌ایم و عملکرد ایشان حتی از آقای رئیسی هم بهتر بوده است.

مجتهدزاده در ادامه به موضوع سرکشی از زندان‌ها پرداخت و تاکید کرد: زمانی که یک رئیس قوه سرزده از زندان بازدید می‌کند و یا دادستان مامور به بازدید می‌شود مهم است اما اقدام مهم‌تر این است که ساز و کاری در نظر گرفته شود که نقض حقوق زندانیان از بین برود.

این حقوقدان در ادامه موضوع رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی را مورد اشاره قرار داد و گفت: اقدامات رییس قوه قضاییه در این موضوع خوب بوده و یکی از اقدامات مثبت امروز ایشان به شمار می رود و دلیلش هم این است که ایشان از ابتدای کارش در دستگاه قضا بوده و به این موضوع اشراف دارد.

او افزود: زمانی که آقای رئیسی رفت من یکی از کسانی بودم که خیلی نگران بودم ولی اقدامات آقای اژه‌ای تا به امروز مثبت بوده و از ایشان می‌خواهیم این روند به صورت دائم وجود داشته باشد.

مجتهدزاده در ادامه موضوع پرهیز از صدور قرار‌های بازداشت موقت را مورد توجه قرار داد و گفت: همان طور که رئیس قوه قضائیه دادستان کل را به تعیین ساز و کاری برای بحث نظارت بر ضابطین موظف کرده است باید برای این مسئله هم یک ساز و کاری تعریف شود./ برنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر