کد خبر: 125352
A

توجیه عجیب رسانه اصولگرا برای ترغیب مردم به فرزندآوری/ تک فرزندی باعث می شود که کودک از پدر و مادرش خسته شود

یک سایت اصولگرا با انتشار گزارشی تحت عنوان ""تک‌فرزندی"، چالش نسلی برای ایران منهای جمعیت" و انتقاد نسبت به والدینی که مشکلات اقتصادی را دلیل تک فرزندی عنوان می کنند نوشت: براساس آموزه های دین اسلام نیز آنکه دندان دهد، نان دهد و روزی دست خداست.

توجیه عجیب رسانه اصولگرا برای ترغیب مردم به فرزندآوری/ تک فرزندی باعث می شود که کودک از پدر و مادرش خسته شود

به گزارش دیده بان ایران؛ یک سایت اصولگرا با انتشار گزارشی تحت عنوان ""تک‌فرزندی"، چالش نسلی برای ایران منهای جمعیت" درباره معایب تک فرزندی نوشت:

براساس آموزه های دین اسلام نیز آنکه دندان دهد، نان دهد و روزی دست خداست. در روایتی پیامبر خطاب به اباذر فرمودند:ای اباذر اگر فرزند آدم از روزی خودش فرار کند گویی از مرگش فرار کرده است و همانطور که مرگ انسان را در می یابد، روزی هم می گردد و او را در می یابد.

این سایت در ادامه گزارش خود می نویسد: احساس تنهایی کودک در طول زندگی یکی از پیامدهای تک فرزند بودن است. در این شرایط کودک از داشتن هم بازی و کسی که همراه او بزرگ شود محروم می‌ماند. این کودکان از سوی والدین تحت فشار زیادی قرار می‌گیرند؛ باید در مدرسه و سایر مکان‌ها عالی عمل کنند و این به روی آن‌ها فشار تحمیل می‌کند. والدین کودک تک، تمام توجه و مراقبتشان را صرف کودکشان می‌کنند و ممکن است فرزند خود را لوس بار بیاورند. تک فرزندی ممکن است باعث شود که کودک از پدر و مادرش خسته شود.
همچنین ارتباط تک فرزندها با دخترخاله، دختر عمو و دیگر همسن و سالانش در خانواده می‌تواند به بهبود روابط او با همسالانش تاثیر مثبت بگذارد. تک فرزندهایی که در کودکی با همسن و سالانشان ارتباط خوبی می‌گیرند، در طول زندگی کمتر دچار مشکل می‌شوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر