کد خبر: 128299
A

نماینده مجلس: ماهواره نور ۱ همچنان فعال و زنده است/ پرتاپ ماهواره نور ۲ از طرف سپاه‌پاسداران هم موفقیت آمیز بود

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی درخصوص پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور ۲ بیان می‌کند: این پرتاب دومین اقدام فضایی سپاه‌پاسداران جمهوری اسلامی کشورمان است که با موفقیت انجام‌شده است.

نماینده مجلس: ماهواره نور ۱ همچنان فعال و زنده است/ پرتاپ ماهواره نور ۲ از طرف سپاه‌پاسداران هم موفقیت آمیز بود

به گزارش دیده بان ایران؛ جواد نیک‌بین، نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی درخصوص پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور ۲ بیان می‌کند: این پرتاب دومین اقدام فضایی سپاه‌پاسداران جمهوری اسلامی کشورمان است که با موفقیت انجام‌شده است.
وی افزود: سال ۹۹ بود که ماهواره نور ۱ علیرغم تمام پیش‌بینی‌های منفی و اخباری که مدام این کار را نقض قانون توسط ایران می‌دانست و احتمال می‌داد عمر این ماهواره به یک سال نرسد، همچنان فعال و زنده است.
نیک‌بین ادامه داد: حال نیز پس از دستیابی به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور ۱، پژوهشگران و دانشمندان ایرانی سرعت کار خود را افزایش و از تجربیات قبلی خود استفاده کرده‌اند و در کمتر از یک سال ماهواره دیگری را به مدار زمین ارسال کردند.نماینده کاشمر گفت: این اقدام، دستاورد بزرگی برای ایران و سپاه پاسداران در حوزه علم، فناوری و فضایی است. دستاوردی که پاسخ محکمی برای تمام فشارها به کشورمان در حوزه علمی خواهد بود.
وی بیان کرد: ایران همواره ثابت کرده است در حوزه علم می‌تواند سرعت زیادی داشته باشد و به فناوری‌هایی دست پیدا کند که موجب نگرانی کشورهای سلطه‌طلب می‌شود‌. به طورمثال اکنون صنعت هسته‌ای کشورمان به‌حدی پیشرفته شده است که آمریکا و اروپا با ما پای میز مذاکره نشسته‌اند.‌
نیک‌بین تأکید می‌کند که علم همواره یک قدرت است. یک ابزار قدرت واقعی. وهم و توهم و شعار نیست. زمانی که یک کشور سعی دارد با حفظ استقلالش در راستای تأمین منافع و نیازهایش گام بردارد باید ثابت کند که تمام حوزه‌های مهم که یکی از آن‌ها حوزه علمی است، پیشتاز و پرتلاش است. او درانتها تصریح کرد: این تلاش ممکن است با سال‌ها شکست روبه‌رو شود. یا ممکن است دفعات بسیاری باعث ناامیدی شود اما موفقیت در پس همین شکست‌ها خود را پنهان کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر