کد خبر: 128713
A
دانش‌آموخته دکتری جامعه‌شناسی:

تنها جوانانی که در «خانواده‌های مقتدر» رشد کرده‌اند، نگرش مثبتی به ازدواج دارند

ابراهیم محمدپور دانش‌آموخته دکتری جامعه‌شناسی از دانشگاه تبریز مدعی شده "جوانانی که به شیوه مستبدانه تربیت شده‌اند، نگرش منفی به ازدواج دارند. از طرف دیگر، جوانانی که به شیوه آزادگذاری مطلق تربیت شده‌اند هم نگرش‌شان به ازدواج منفی است. تنها جوانانی که در خانواده‌هایی مقتدر (اقتدار منطقی) رشد کرده‌اند، انرژی و خلاقیت مثبتی به دست آورده و اعتماد به نفس بالایی داشته و نگرش مثبتی به ازدواج دارند."

تنها جوانانی که در «خانواده‌های مقتدر» رشد کرده‌اند، نگرش مثبتی به ازدواج دارند

به گزارش دیده بان ایران؛ یک رسانه وابسته به دانشگاه آزاد در گفت وگو با ابراهیم محمدپور دانش‌آموخته دکتری جامعه‌شناسی از دانشگاه تبریز مدعی شده است که "جوانانی که به شیوه مستبدانه تربیت شده‌اند، نگرش منفی به ازدواج دارند. از طرف دیگر، جوانانی که به شیوه آزادگذاری مطلق تربیت شده‌اند هم نگرش‌شان به ازدواج منفی است. تنها جوانانی که در خانواده‌هایی مقتدر (اقتدار منطقی) رشد کرده‌اند، انرژی و خلاقیت مثبتی به دست آورده و اعتماد به نفس بالایی داشته و نگرش مثبتی به ازدواج دارند."

وی اضافه کرده است: منظور از تربیت به شیوه آزادگذاری مطلق این است که والدین هیچ کنترلی بر فرزندانشان ندارند، به طوری که در تربیت آن‌ها دچار اهمال و مسامحه می‌شوند. در مقابل، اقتدار منطقی به معنای توجه خانواده به عقاید و نظرات فرزندان همراه با تشویق آن‌ها به تصمیم‌گیری مستقل است.

این رسانه همچنین در توضیح این فرد آورده است: ابراهیم محمدپور دانش‌آموخته دکتری جامعه‌شناسی از دانشگاه تبریز در مقاله خود با عنوان «مطالعه نگرش جوانان به ازدواج و ارتباط با ترجیحات ارزشی، دین‌داری و شیوه‌های فرزندپروری» نگرش جوانان نسبت به ازدواج و عوامل موثر بر آن را در جوانان استان آذربایجان غربی بررسی کرده است. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر