کد خبر: 129126
A

بازداشت سارقانی که در پوشش مامور موبایل می‌دزدیدند

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ۱۱ نفر سارق مامورنما که اقدام به سرقت ۷۶ فقره وجه نقد و موبایل در سطح کشور کرده بودند با همکاری پلیس اصفهان دستگیر شدند.

بازداشت سارقانی که در پوشش مامور موبایل می‌دزدیدند

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ سردار سرتیپ رهام‌بخش حبیبی جمعه در این باره به خبرنگاران گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت موبایل و وجه نقد از شهروندان در پوشش ماموران نیروی انتظامی در برخی از شهرهای استان فارس، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی در بررسی‌های تخصصی مطلع شدند که این سارقان حرفه‌ای در استان اصفهان، یزد، البرز و .. نیز در پوشش مامور نیروی انتظامی اقدام به سرقت کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: با توجه به اینکه دستگیری سارقان در دستور کار پلیس اصفهان نیز بوده است روز پنجشنبه چهارم فروردین‌ماه ماموران پلیس آگاهی آن استان مطلع شدند که سارقان در اطراف شهرستان مرودشت خود را از دید پلیس مخفی کرده‌اند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی پلیس فارس قرار گرفت.

حبیبی تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی فارس به همراه یک گروه از پلیس آگاهی اصفهان به صورت محسوس و نامحسوس به آن مکان اعزام و در یک عملیات ضربتی موفق شدند هر ۱۱ نفر سارق مامورنما که اعضای یک باند بودند را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در مخفیگاه سارقان ۷۶ دستگاه موبایل، یک دستگاه بی‌سیم دستی، یک قطعه کارت شناسایی جعلی ناجا، دو عدد کلاه انتظامی، مقدار قابل توجهی اسکناس مسروقه و ۵ دستگاه سواری نیز کشف شد، گفت: متهمان تاکنون به ۷۶ فقره سرقت در پوشش ماموران ناجا اقرار کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سارقان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، از شهروندان خواست در صورتی که با این شیوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند به پلیس آگاهی فارس واقع در خیابان احمدی نو مراجعه کنند و از مردم تقاضا می‌شود در صورت مواجه شدن با چنین افرادی سریعا گزارش آن را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

هلاکت شرور مسلح در سیستان و بلوچستان

همچنین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: شرور و سارق مسلحی که اقدام به شرارت و راه‌بندی در مسیرهای جنوبی استان می‌کرد در درگیری مسلحانه با مأموران انتظامی شهرستان "بمپور" به هلاکت رسید.

سردار  احمد طاهری روز جمعه اظهارداشت: در پی وقوع چندین فقره راه‌بندی و سرقت مسلحانه اموال رانندگان خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی شهرستان های ایرانشهر ، دلگان و بمپور، شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت‌ها در دستور کار پلیس شهرستان‌های مذکور قرار گرفت.

وی افزود: در این رابطه مأموران انتظامی شهرستان بمپور با اشراف اطلاعاتی خود مخفیگاه یکی از عاملان اصلی این شرارت ها را در یکی از محلات آن شهرستان شناسایی و صبح امروز در قالب چند تیم عملیاتی برای دستگیری او  وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: شرور مسلح که خود را در محاصره مأموران انتظامی دید، بدون توجه به اخطارهای پلیس، برای فرار از محل اقدام به تیراندازی به سمت مأموران کرد و درگیری مسلحانه آغاز شد.

وی ادامه داد: در نهایت پس از نیم ساعت درگیری و تبادل آتش، این شرور ۲۵ ساله با شلیک تکاوران پلیس به هلاکت رسید.

سردار طاهری خاطر نشان کرد: در پاکسازی مخفیگاه شرور به هلاکت رسیده، علاوه‌بر کشف ۶ دستگاه موتورسیکلت مسروقه و ۵۱ دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی، چندین قبضه سلاح و مهمات جنگی نیز کشف شد.

 وی امنیت مردم را خط قرمز پلیس دانست و بر عزم جدی تکاوران جان برکف انتظامی در برخورد قاطع با اشرار مسلح و سارقانی که قصد دست درازی به اموال مردم در محورهای مواصلاتی استان را دارند تأکید کرد./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر