کد خبر: 130328
A

نماینده مجلس: ماشینی که مسئولان سوار می شوند باید همان ماشینی باشد که مردم سوار می شوند

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قدرت و سرعت تصمیم گیری برای حل مشکلات در بین مسئولانی که میان مردم بوده و زندگی مانند عموم جامعه دارند، به مراتب بیشتر است.

نماینده مجلس: ماشینی که مسئولان سوار می شوند باید همان ماشینی باشد که مردم سوار می شوند

به گزارش دیده بان ایران؛ هادی بیگی نژاد با اشاره به بیانات رهبری خطاب به مسئولان نظام و چگونگی تقویت ویژگی مردمی بودن در مسئولان، بیان کرد: مردمی بودن مسئولان ویژگی های مختلفی دارد؛ یکی از آن ها زندگی کردن مسئولان مانند مردم است، ماشینی که مسئولان سوار می شوند مانند عموم جامعه باشد. خانه ای که مسئولان در آن سکونت دارند مانند عموم جامعه باشد، زندگی مسئولان در سطح عرف جامعه باشد، این ها خود از نشانه های مردمی بودن است.

وی در ادامه اظهار کرد: رفتاری که مسئولان دارند باید بیانگر این باشد که در بین مردم بوده و صدای مشکلات آنان را شنیده و به آن‌ها توجه می کنند. نباید اینگونه باشد که مشکلات را بشنویم ولی کاری نکنیم، باید مشکلات مردم را پیگیری کنیم. از نظر بنده عمده مردمی بودن به این است که شکل زندگی مسئولان مانند عموم جامعه باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر زمان هایی که مسئولان با مردم نیز سپری می کنند مهم است؛ مردم نباید احساس کنند که مسئولان طبقه ای جداگانه از عموم جامعه هستند، اگر یک مسئول با مردم و گروه های مختلف در ارتباط بوده و صدای آنان را بشنود، در هر لحظه مشکل آنان را می بیند و تشخیص می دهد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه تاکید کرد: قطعا رفتار مسئولِ مردمی متفاوت تر خواهد بود از مسئولی که بنشیند تا گزارش به او برسد. این گزارش پله پله می رود تا به گوش مسئول برسد، سپس مدت ها طول می کشد تا تصمیم لازم اتخاذ شود. اما مسئولی که در بین مردم باشد خیلی سریع می تواند برای حل مشکل تصمیم گیری کند.

بیگی نژاد در پایان با بیان اینکه قدرت و سرعت تصمیم گیری در مسئولی که در بین مردم است و زندگی مردمی دارد متفاوت خواهد بود و به مراتب بیشتر خواهد بود، افزود: مثلا در حوزه بهداشت و درمان مسئولی که به روستاها نرفته و صدای مشکلات مردم را نشنیده است، در چنین شرایطی درد مردم را هم نخواهد فهمید. امروز ما در حوزه درمان روستایی بسیار افت کردیم، علت هم این بوده که مسئولان بهداشت و درمان در ۱۰ سال اخیر در بین مردم در شهرها و روستاهای کوچک نرفته اند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر