کد خبر: 132329
A

خبرگزاری نزدیک به سپاه باردیگر متن اعترافات یک زندانی را منتشر کرد/ احمدرضاجلالی هر چند پشیمان شده اما اطلاعات ۳۰ نفر از نخبگان ایرانی را به موساد داده است

خبرگزاری نزدیک به سپاه که سابقه طولانی در انتشار مدارک محرمانه، احکام و دادگاهی برخی زندانیان دارد، امروز هم باردیگر با اشاره به پرونده «احمدرضا جلالی» زندانی دوتابعیتی متن اعتراف های این زندانی را که گفته می شود بزودی حکم اعدام او اجرا خواهد شد را منتشر کرده است.

خبرگزاری نزدیک به سپاه باردیگر متن اعترافات یک زندانی را منتشر کرد/ احمدرضاجلالی هر چند پشیمان شده اما اطلاعات ۳۰ نفر از نخبگان ایرانی را به موساد داده است

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری نزدیک به سپاه که سابقه طولانی در انتشار مدارک محرمانه، احکام و دادگاهی برخی زندانیان دارد، امروز هم باردیگر با اشاره به پرونده «احمدرضا جلالی» زندانی دوتابعیتی متن اعتراف های این زندانی را که گفته می شود بزودی حکم اعدام او اجرا خواهد شد را منتشر  کرده است.

این خبرگزاری از قول متن با متونی که در اختیارش قرارگرفته از قول آقای جلالی مدعی شده: افسران اطلاعاتی موساد برای جلب همکاری و اعتماد جلالی و همچنین برای پنهان ماندن هویت اصلی‌شان، تحت عنوان افسران امنیتی اتحادیه اروپا به او نزدیک شده اند. جلالی در این باره گفته که « من برداشتم این بود که واقعا اروپایی هستند ولی خودشان مطرح می‌کردند که وابسته به سیستم امنیتی اتحادیه اروپا هستیم. »

این خبرگزاری همچنین مدعی شده است که احمدرضا جلالی مشخصات دانشمندان هسته‌ای از جمله شهیدان شهریاری و علیمحمدی را به افسران موساد ارائه می کرد و افسران موساد نیز این اطلاعات را تجمیع و با بهره‌برداری از آنها توسط عناصر عملیاتی خود همانند «مجید جمالی فشی» به ترور دانشمندان هسته‌ای اقدام کرده اند.

جمالی فشی همان فردی است که به همراه مازیار ابراهیمی و تعدادی دیگر در سال 91 بازداشت و توسط قاضی صلواتی به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد.

اقای ابراهیمی پس از رهایی از زندان در گفت وگو با رسانه های فارسی زبان خارجی مدعی شد که در سال ۱۳۹۳ بیگناهی او توسط نیروهای اطلاعات سپاه اثبات و سپس آزاد شد. در سال ۱۳۹۱، مازیار ابراهیمی همچون دیگر بازداشت شدگان، از جمله مجید جمالی فشی، در مستندی تلویزیونی به نام کلوب ترور، به کارگردانی ایمان مرآتی، اقرار کرد که یکی از متهمان ترور دانشمندان هسته‌ای بوده‌است و برای آموزش به اسرائیل رفته. همچنین او اعتراف کرد که مسئول تیم ترور مجید شهریاری یکی از دانشمندان اتمی بود و همچنین در ترور مسعود علیمحمدی نقش داشته‌است.

خبرگزاری فارس درادامه گزارش خود درباره «احمدرضا جلالی» می نویسد: جلالی می گوید همیشه احساس شرمندگی داشتم. به خصوص در مقابل افرادی که به یک نوعی اعتماد کرده بودند و داشتیم کار می‌کردیم. بالاخره من دبیرستان، دوره پزشکی، همه این ها را داخل این کشور گذراندم و به یک مرحله ای رسیده بودم که می‌توانستم حتی در سطح بین‌المللی خیلی خوب کشورم را کمک کنم. بالاخره هم از لحاظ شهرت علمی هم از لحاظ کاری و فنی، یک اشتباه و غفلت عمدتا از طرف خودم باعث شد که همه این ها متاسفانه از بین برود.

جلالی همچنین گفته که به بهانه تدریس به کشورهای مختلف از جمله سوئد، ایتالیا، مجارستان، دانمارک و بلژیک سفر کرده و در این 5 کشور با افسران اطلاعاتی موساد ملاقات هایی انجام داده است.

خبرگزاری نزدیک به سپاه همچنین با این ادعا که همسر جلالی نیز از کارکنان سازمان انرژی اتمی بوده می نویسد: موساد جلالی را تهدید کرده اند که مثلا خانم شما در انرژی اتمی شاغل بوده است و همین تهدیدات باعث شده که به نوعی بگویند که ما شما را تحویل آمریکایی‌ها می‌دهیم.

 

این خبرگزاری همچنین مدعی شده است که اطلاعات 30 نفر از نخبگان ایرانی از سوی جلالی به موساد و سیا منتقل شده است.

گفتنی است برخی گمانه زنی ها طی روزهای گذشته حاکی از این است که سوئد در ماجرای تبادل حمید نوری با احمدرضا جلالی با تردید مواجه شده است. اما احتمال تبادل این دو زندانی طبق خبرهای رسیده به قوت خودش باقی است.

منبع: دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر