کد خبر: 141417
A
عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت مجلس در گفت‌وگو با دید‎ه‌بان ایران:

رضازاده:درباره علت اصلی آتش سوزی در اوین بی خبر هستیم/ حادثه زندان اوین امروز در کمیسیون امنیت ملی بررسی می شود

یک عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی پارلمان در واکنش به حوادث پیش آمده در زندان اوین به دیده‌بان ایران گفت: درباره اخباری که مدعی روی مین رفتن برخی از زندانیان در اوین هستند، اطلاعی ندارم.

رضازاده:درباره علت اصلی آتش سوزی در اوین بی خبر هستیم/ حادثه زندان اوین امروز در کمیسیون امنیت ملی بررسی می شود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ شنبه شب ۲۳ مهرماه حادثه‌ای در زندان اوین رخ داد و از حوالی ساعت ۲۱:۳۰ خبرها و تصاویری از آتش‌سوزی در این ندامتگاه منتشر شد. بر اثر این اتفاق و طبق آخرین اطلاعات به دست آمده، ۴ نفر از زندانیان بر اثر استنشاق دود ناشی از آتش سوزی ها درگذشتند و ۶۱ زندانی نیز مجروح شده‌اند.

بیشتر بخوانید:آمار فوتی ها و مجروحان حوادث زندان اوین اعلام شد

هرچند برخی منابع خبری از جمله خبرگزاری فارس در این رابطه اعلام کردند که برخی از زندانیان در شب گذشته در زمان درگیری با مسؤولان زندان وارد منطقه‌ای «مین‌گذاری» داخل محوطه شدند و صداهای شنیده از انفجار نیز ناشی از این اتفاق بوده است. البته همین خبرگزاری ساعاتی بعد از انتشار این مطلب موضوع را به طور کل تکذیب کرد.

113

منشأ حوادث اوین کارگاه خیاطی زندان بود

یعقوب رضازاده، عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دیده‌بان ایران در این رابطه گفت: حادثه‌ای که در زندان اوین رخ داد اینگونه بود که در مرکز کارگاه خیاطی بین زندانیان درگیری بوجود آمده و این درگیری منجر به آتش‌سوزی شده است که بلافاصله آتشنشانان در محل حادثه حاضر شده و موفق به خنثی کردن آتش شدند.

وی گفت: این اتفاق در بند مجرمین و نه بند سیاسی اتفاق افتاده است که با حضور نیروهای نظامی و انتظامی درگیری بین مجرمین مهار شده است.

بیشتر بخوانید:ارگان رسانه ای نزدیک به سپاه مدعی شد؛ زندانیان فراری گرفتار مین شدند

رضازاده نسبت به برخی اخبار منتشر شده در این رابطه اظهار بی‌اطلاعی کرد و به دیده‌بان ایران گفت: در این خصوص که آتش‌سوزی به دلیل فرار زندانیان و انفجار مین بوده است و یا اینکه از بیرون زندان پرتاب‌هایی به داخل شده است بی خبر هستم.

وی در پایان به دیده‌بان ایران گفت: جلسه کمیسیون امنیت مجلس امروز برگزار می‌شود و قطعا این موضوع را نیز در این کمیسیون مطرح می‌کنیم.

منبع: سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر