کد خبر: 144221
A

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان: باید حضور بانوان و دختران در حوزه‌های علمیه تقویت شود

حجت الاسلام والمسلمین یوسف طباطبایی نژاد می‌گوید: تأثیر حضور بانوان در حوزه های علمیه و تحصیل علوم دینی کمتر از تربیت برادران مبلّغ نیست، حتی اگر پس از تحصیل در حوزه های علمیه بانوان به عرصه زیبنده و شایسته مادری و همسری روی بیاورند، باز هم تحصیل علوم دینی برای بانوان مفید بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان: باید حضور بانوان و دختران در حوزه‌های علمیه تقویت شود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین یوسف طباطبایی نژاد صبح امروز در دیدار سرپرست و مدیران حوزه علمیه خواهران استان اصفهان اظهار کرد: یکی از کارهای بسیار خوبی که در جمهوری اسلامی انجام گرفت، تأسیس حوزه های علمیه خواهران بود که کار ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه همیشه حامی حوزه علمیه خواهران بوده و هستم، گفت: تقویت حضور دختران و بانوان به سمت تحصیل علوم دینی در حوزه های علمیه بانوان کار فرهنگی خوب و مؤثری در سطح جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: تأثیر حضور بانوان در حوزه های علمیه و تحصیل علوم دینی کمتر از تربیت برادران مبلّغ نیست، حتی اگر پس از تحصیل در حوزه های علمیه بانوان به عرصه زیبنده و شایسته مادری و همسری روی بیاورند، باز هم تحصیل علوم دینی برای بانوان مفید بوده است.

امام جمعه اصفهان با تأکید بر اینکه وجود یک همسر و مادر خوب ریشه ایجاد یک خانواده خوب است، ابراز کرد: شغل معلمی یکی از شغل های بی بدیل برای بانوان است که لازمه آن تحصیل علوم دینی و خاصه مباحث اخلاقی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در حوزه های علمیه خواهران بیشتر بر تربیت یک انسان و مادری با همه جنبه های اخلاقی به جای فقاهت کامل تاکید شود، چرا که هیچ جایگزینی در جامعه برای نقش مادر متعهد و با اخلاق نیست.

وی یادآور شد: نقشه راه و مسیر تدریس علوم در حوزه های علمیه خواهران این باشد که بانو، همسر و مادری خوب و در قامت یک انسان واقعی تربیت شود، بنابراین راه اندازی و تقویت حوزه های علمیه کار ارزشمندی است.

آیت الله طباطبایی نژاد یا اشاره به ضرورت تربیت مبلغین دینی خواهر برای جامعه امروز گفت: بدون شک تاثیر کلام و رفتار تبلیغی یک بانو برای بانوان دیگر بیشتر از نفوذ کلام یک مبلغ دینی مرد برای آنها است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ابراز کرد: طی این سالها دو اقدام نظام از دیگر امور در پیشبرد اهداف انقلابی و نشر و گسترش اسلام ناب و مکتب تشیع در جهان مهمتر بوده است، نخست راه اندازی جامعة المصطفی العالمیه و تربیت مبلغین بین المللی و دوم تاسیس حوزه های علمیه خواهران؛ هر بانویی که مزین به علوم دینی بشود، می تواند خانواده خود را تربیت کند.

وی ادامه داد: تقویت حوزه های علمیه یک کار ریشه ای در نظام جمهور ی اسلامی است.

در ابتدای این دیدار، زهرا شفیعی سرپرست حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به برخی از اقدامات و دستاوردهای حوزه خواهران استان طی این سالها گفت: آمار کل طلاب خواهر در حال تحصیل ۵۴۷۳ نفر، ۸۱۲۳ فارغ التحصیل حوزه خواهران استان و ۱۰۱۱ نفر طلاب سطح سه بوده و برخی از طلاب نیز در سطح چهار حوزه علمیه خواهران در حال تحصیل هستند.

وی ابراز کرد: رشته های مشاور دینی، تربیت کودک و نوجوان، مطالعات زنان، اخلاق و تربیت اسلامی، فقه و اصول و مدرسی ادبیات عرب و ... از رشته های تعریف شده در حوزه علمیه خواهران است.

منبع: حوزه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر