کد خبر: 147059
A

نماینده ولی فقیه در ملایر: فرانسه که به ظاهر مهد آزادی است به رهبر انقلاب اهانت کرده/ دشمنان نمادهای اصلی اسلام را نشانه گرفته اند

حجت الاسلام محمدعلی ارزنده در خطبه های نمازجمعه ملایر گفت:شور فرانسه که به ظاهر مهد آزادی اما در واقع مهد خباثت و ظلم است، به مراجع اسلام و رهبر انقلاب اهانت کرده که این اهانت بیانگر ضعف و ناتوانی دشمنان در مقابل اسلام است.

نماینده ولی فقیه در ملایر: فرانسه که به ظاهر مهد آزادی است به رهبر انقلاب اهانت کرده/ دشمنان نمادهای اصلی اسلام را نشانه گرفته اند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام محمدعلی ارزنده جمعه ۱۶ دی ماه در خطبه های نمازجمعه ملایر، با تاکید بر اینکه پلیدترین توطئه ها از زمان معاصر تاکنون در مورد حجاب بوده است، اظهار کرد: حجاب نماد دین است به همین علت تمام هجمه های دولت های اسلام ستیز در دنیا به حجاب است.

وی گفت:با از بین رفتن حجاب، نماد و پرچم اسلام کنار می رود و اصل اسلام تحت تأثیر قرار می گیرد. دشمنان اسلام نمادهای اصلی اسلام را نشانه گرفتند.

ارزنده تصریح کرد: کشور فرانسه که به ظاهر مهد آزادی اما در واقع مهد خباثت و ظلم است، به مراجع اسلام و رهبر انقلاب اهانت کرده که این اهانت بیانگر ضعف و ناتوانی دشمنان در مقابل اسلام است.

وی با تأکید بر اینکه باید عالمانه و منطقی با افراد فریب خورده جامعه برخورد کنیم، مطرح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با جامعه زنان فرمودند کسانی که حجاب کامل ندارند نباید به بی دینی متهم کنیم چرا که اینها هم دختران ما هستند.

ارزنده در ادامه با اشاره به برگزاری یادواره شهدای روحانیت در ملایر که طی هفته آینده برگزار خواهد شد، بیان کرد: طبق آمار، شهدای روحانیت ۱۰ برابر شهدای هر قشری در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه ۲۲ نفر از روحانیون در سال های دفاع مقدس فرمانده لشگر و فرمانده تیپ بودند، افزود: در سال ۱۳۶۵، ۱۲۱۴ روحانی به شهادت رسیدند به طوری‌که طی یک روز ۱۳۹ روحانی شهید شدند.

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه در عملیات کربلای ۵ بیشترین شهدا از قشر روحانیت بوده است، خاطرنشان کرد: مردم شاهد هستند که گفته روحانیون با عملشان یکی است و دشمنان نیز می‌دانند روحانیت در هدایت جامعه و قوام جمهوری اسلامی نقش اساسی دارد.

ارزنده در بخش دیگری با اشاره به خطبه ۱۸۹ نهج البلاغه در مورد اقسام ایمان، گفت: طبق فرازی از این خطبه، ایمان شامل دو نوع ایمان مستقر و ایمان متزلزل و عاریتی است.

وی با بیان اینکه بعضی ایمان ها ثابت و استوار و بعضی ناپایدار و عاریتی است، افزود: ایمان مستقر ایمانی است که تا روز قیامت محفوظ است و هیچ چیز نمی تواند آن را متزلزل کند.

ارزنده با تأکید بر اینکه ایمانی کارگشا است که تا روز قیامت فرد را همراهی کند، مطرح کرد: چنین ایمانی با ذات انسان عجین شده است و ثروت، مقام، ریاست و ... باعث نمی شود این ایمان را از دست دهد و هرگز سرسوزنی از مسیر حق فاصله نمی گیرد.

وی با اشاره به اینکه نمونه این ایمان ها را امروز در جامعه می بینیم، تصریح کرد: شهید آرمان علی وردی بدترین شکنجه ها و توهین ها را تحمل کرد اما کوچکترین اهانت را به ولی فقیه خود نکرد.

ارزنده خانواده شهدا را از دیگر نمونه های بارز افرادی برشمرد که ایمان ثابت و مستقر دارند و خاطرنشان کرد: این افراد با تمام وجود از دین حمایت کردند که از ایمان ثابت آنها نشأت می گیرد.

امام جمعه ملایر در ادامه به ویژگی افرادی که ایمان مستقر ندارند، اشاره و مطرح کرد: بسیاری از این افراد اهل نماز، روزه، مناجات، شب زنده داری و جبهه هستند اما چون این ایمان در وجود آنها ریشه ندوانده، ایمانشان عاریتی است.

وی با بیان اینکه طبق روایات قریب به اتفاق انسان ها ایمان عاریتی دارند، افزود:  کسی که ایمان مستقر ندارد سرد و گرم روزگار او را تغییر می دهد.

ارزنده بیان کرد: در طول ۴۳ سال انقلاب اسلامی افراد بسیاری که قبل از انقلاب تبعیدها و شکنجه های زیادی چشیدند با پیروزی انقلاب اسلامی جوهره ذاتی و ایمان عاریتی آنها بیرون ریخت.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی همچنین نشان داد افرادی که در زمان طاغوت آلوده بودند با پیروزی انقلاب به بالاترین مراحل سیر و سلوک الی الله یعنی شهادت رسیدند.

امام جمعه ملایر با اشاره به فتنه های ایجاد شده از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، گفت: در این فتنه ها افراد بسیاری که ادعای دیانت و انقلابی گری داشتند، باطن خود را نشان داده و از دایره انقلابی و ولایی بودن خارج شدند.

ارزنده با بیان اینکه آستانه ظهور، بحبوحه حوادث بسیاری است و مشکلات به قدری دنیا را دربرمی گیرد که انسان با ایمان مستقر می‌تواند ثابت قدم باقی بماند، یادآور شد: کسی که در این مسیر ثابت قدم باشد می‌تواند هموار کننده راه ظهور باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر