کد خبر: 149474
A

مربی متخلف در پرونده مدرسه فوتبال مشهد بازداشت شد/ دو خبرنگار این پرونده، شش ماه از فعالیت رسانه‌ای منع شدند

دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی گفت: یک مربی متخلف در پرونده مدرسه فوتبال مشهد بازداشت و برای یکی از مسوولان اداره ورزش و جوانان مشهد نیز قرار تامین صادر شد.

مربی متخلف در پرونده مدرسه فوتبال مشهد بازداشت شد/ دو خبرنگار این پرونده، شش ماه از فعالیت رسانه‌ای منع شدند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محمدحسین درودی دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی عنوان کرد: در پی انتشار اخبار گوناگون در خصوص رویداد تخلف در یک مدرسه فوتبال در مشهد در فضای مجازی، پرونده ای به منظور بررسی چگونگی ماجرا و صحت و سقم اخبار منتشره در دستگاه قضایی تشکیل و تحقیقات همه جانبه انجام شد، با انجام بررسی های لازم افراد دخیل در ماجرا با حضور در مرجع قضایی توضیحات و دفاعیات خود را ارائه کردند.
وی اضافه کرد: در فرآیند تحقیقات انجام شده برای ۳ نفر از خبرنگاران و یکی از مسوولان اداره ورزش و جوانان مشهد قرار تأمین قانونی صادر شد که در ادامه برای ۲ نفر از خبرنگاران و مربی این مدرسه فوتبال طی صدور قرار نظارت قضایی به مدت ۶ ماه به ترتیب از فعالیت های رسانه ای و مربیگری منع شده اند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی افزود: بر این اساس و مطابق کلیه تحقیقات انجام شده هیچ گونه سند و مدرکی مبنی بر انجام تعرض فیزیکی از سوی مربی موصوف نسبت به دانش آموزان این مدرسه فوتبال نزد دستگاه قضایی ارائه نشده و به اثبات نرسیده است.

درودی خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی در راستای حمایت از بازیکنان این مدرسه فوتبال و پیشگیری از اخلال در امور ورزشی آنها ، دستورات لازم را نسبت به مسوولان مربوطه صادر کرده تا با نظارت ویژه، آموزش های ورزشی آنان دنبال و پیگیری شود.

به گزارش ایرنا، به محض وصول گزارش‌هایی از تخلف در یکی از مدارس فوتبال در شهر مشهد، سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به حراست این وزارت‌خانه دستور داد تا به موضوع رسیدگی کرده و پس از بررسی این ادعاها، در صورت صحت گزارش‌های رسیده با عامل یا عاملین این اتفاق با قاطعیت برخورد شود.

پس از دستور سجادی، اداره کل حراست ورزش و جوانان خراسان رضوی با همکاری یکی از نهادهای امنیتی در حال بررسی دقیق موضوع هستند و قرار است گزارش بررسی این ادعاها به محض تکمیل، تقدیم وزیر ورزش و مراجع ذیصلاح شود.

چندی پیش مدیر رسانه‌ای سابق تیم شهر خودرو با انتشار خبری در فضای مجازی از وقوع یک فاجعه برای فوتبال مشهد خبر داد و مدعی شد والدین ۱۵ نفر از بازیکنان این باشگاه و مدرسه فوتبال آن با مراجعه به حراست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از باشگاه و مربی‌نماهای آن به‌خاطر تعرض به فرزندانشان شکایت کرده‌اند. به گفته وی این پرونده در دادستانی مفتوح است.

۲ هزار و ۳۹۸ باشگاه دارای مجوز ورزشی در خراسان رضوی فعالیت می کنند که از این تعداد، ۹۰۲ باشگاه مختص مردان، ۷۸۴ باشگاه مختص زنان و ۷۱۲ باشگاه نیز مشترک است.

اکنون حدود ۱۸۶ هزار نفر ورزشکار به صورت سازمان یافته در عرصه ورزش خراسان رضوی فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر