کد خبر: 150153
A

توضیحات فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان درباره پرونده ابراهیم ریگی: شاکیان کتکش زده‌اند

سرهنگ علی رحیمی درباره پرونده ابراهیم ریگی اظهار داشت: وقتی ریگی به کلانتری آورده شد «در وضعیت نامناسب» و «بی‌هوش» بود.

توضیحات فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان درباره پرونده ابراهیم ریگی: شاکیان کتکش زده‌اند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ سرهنگ علی رحیمی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: شب گذشته چند فرد با یک دستگاه خودرو تویوتا هایلوکس با مراجعه به درب کلانتری ۱۲ شهرستان زاهدان اعلام کردند فردی به هویت «ابراهیم ریگی» که حکم جلب وی به علت اختلافات خانوادگی از سوی مقام قضائی قبلاً صادر شده در اقدامی او را در خیابان «کریم پور ۲۳» دستگیر کرده‌اند و همراه خود به درب کلانتری آورده‌اند. 

وی افزود: این افراد که در اقدامی خودسرانه بدون حضور مأموران انتظامی از این فرد سلب آزادی کرده و به کلانتری مراجعه و اظهار داشتند که این شخص در صندلی عقب خودرو در وضعیت حال نامناسب است که سریعا مأموران انتظامی کلانتری وارد عمل شده و با مشاهده داخل خودرو با فردی بی‌هوش در خودرو روبه‌رو شدند که بلافاصله به عوامل اورژانس اطلاع دادند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: عوامل اورژانس در صحنه حاضر و پس از معاینه این فرد به هویت ابراهیم ریگی اعلام کردند که بیش از یک ساعت از فوتش می‌گذرد.

وی با اشاره به تشکیل پرونده ویژه قضائی در این خصوص تصریح کرد: تمامی افراد که این فرد را در اقدام خودسرانه دستگیر کرده بودند برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

رحیمی بیان کرد: هرگونه اقدام خودسرانه در سلب آزادی افراد توسط دیگر افراد جرم است مگر در جرایم مشهود و در صورت نبود پلیس و رعایت مفاد ماده ۴۵ قانون آیین دادرسی کیفری که باید مدنظر شهروندان باشد.

منبع: همشهری آنلاین 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر