کد خبر: 150302
A
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران:

حکم جلب مالک ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار صادر شد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: در پی فک پلمب ساختمان ۱۵۳، قاضی برای مالک ساختمان دستور جلب صادر کرده بود.

حکم جلب مالک ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار صادر شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ قدرت الله محمدی پیش از آغاز صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح عملیات اطفاء حریق ساختمان ۱۵۳ که نخستین دقایق بامداد امروز به اتمام رسید، گفت: اطفاء ساختمان ۱۵۳ حدود ۱۲ ساعت به طول انجامید علت طولانی شدن اطفاء حریق حجم بالای کالا‌هایی بود که با اشتعال زایی بالا در طبقات منفی ساختمان دپو شده بودند که همین امر موجب شده بود دمای طبقه ۳- به بیش از ۴۰۰ درجه برسد و این دما را ما در این طبقه رصد کردیم.

وی افزود: در نخستین مرحله ساختمان تخلیه و نفرات را نجات دادیم و پس از آن اطفاء حریق انجام شد که متاسفانه در طول این عملیات یکی از آتش نشانان ما شهید شد. عملیات برای کاهش دما تا صبح ادامه داشت تا بتوانیم دمای ۴۰۰ درجه را پایین بیاوریم. دو ایستگاه ما در حال حاضر در محل حادثه حضور دارند و نسبت به ایمن سازی، اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه پایش ساختمان‌های ناایمن توسط آتش نشانی انجام شده و ساختمان‌ها در چهار گروه پرخطر، ناایمن، میان خطر و کم خطر دسته بندی شده‌اند، افزود: این ساختمان اخطار گرفته و رأی قضایی دارد و پلمب شده و مالک فک پلمب انجام داده بود که این اقدام وی منجر به صدور دستور جلب توسط قاضی شده است.

وی درباره خطر احتمال ریزش ساختمان، گفت: از آن مرحله عبور کردیم البته کارشناسان ما باید بررسی‌های لازم را انجام دهند و احتمالا ساختمان دیگر قابل سکونت نباشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر