کد خبر: 150332
A
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست شورای شهر:

۸۰۰ هزار متر غرف بوستان های شهر تهران ساماندهی می شود

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه بودجه 1402 بر اقدام شورای شهر در ساماندهی 800 هزار متر غرف بوستان های شهر تهران به منظور جلوگیری از فساد و گسترش شفافیت خبر داد

 ۸۰۰ هزار متر غرف بوستان های شهر تهران ساماندهی می شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه بودجه 1402 بر اقدام شورای شهر در ساماندهی 800 هزار متر غرف بوستان های شهر تهران به منظور جلوگیری از فساد و گسترش شفافیت خبر داد 

پیرهادی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی گفت:

از یک سال پیش به رغم مخالفت برخی افراد پیگیر ساماندهی غرف بوستان‌های شهر تهران تحت عنوان احصا و تمرکز وجوه مال الاجاره حاصل از غرف واقع در اماکن و بوستان‌های سطح شهر تهران بودیم.

در نهایت امروز در صحن شورای شهر موفق شدیم، با تبصره ای غرف و‌ مکان های تجاری داخل بوستان ها را ساماندهی کنیم.

ساماندهی غرف بوستانها به شفاف سازی و ایجاد درآمد پایدار در شهر تهران کمک خواهد کرد، این غرف پیش از این متولی مشخصی نداشته و در نقاط مختلف شهر وجود داشته که مقرر گردید زیر نظر یکی از شرکتها یا سازمان های شهرداری تهران، ساماندهی شوند و بر این اساس صدها میلیارد تومان از درآمد شهر که مغفول مانده بود، اکنون به طور شفاف تر و دقیق تر به خزانه شهرداری واریز خواهد شد.

در این خصوص سامانه ای برای اطلاعات دقیق این غرف و کیوسک و نحوه واگذاری و جزییات آن ایجاد و جزییات در این سامانه بارگزاری می شود.

متراژ حدودی این غرف را 800 هزار متر مربع است. این موضوع قطعا به شفافیت هرچه بیشتر مسایل مالی و نحوه واگذاری غرف منجر و اقدام موثری در راستای حفظ منافع عمومی و افزایش درآمد های پایدار شهر و حذف برخی مفاسد احتمالی منجر خواهد شد .

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر