کد خبر: 152205
A
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی:

آمار سقط جنین در کشور بسیار بالاست

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه و کارشناس مذهبی صدا و سیما: آمار سقط جنین نیز در کشور بسیار بالاست و عده ای به خاطر فقر اقدام به این کار می کنند در حالیکه خداوند وعده رزق و روزی فرزند را داده است.

آمار سقط جنین در کشور بسیار بالاست

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در هشتمین روز ماه مبارک رمضان در سلسله جلسات تفسیر سوره روم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: طبق روایت اگر کسی هر روز صبح دو آیه ۱۷ و ۱۸ سوره روم را قرائت نماید از شر و حوادث آن روز محفوظ می ماند و اگر شب هم این دو آیه را بخواند از شر حوادث شب در امان خواهد ماند.

ناصر رفیعی افزود: شروع این دو آیه با کلمه سبحان الله و حمد خداوند است، چهار زمان مختلف برای تسبیح خداوند تعیین شده است و بعضی از مفسرین قائل به این هستند که این چهار وعده همان اوقات اقامه نماز است.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: کسانیکه نسبت به خداوند سوء ظن داشته باشند در حقیقت کفر ورزیده اند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی تاکید کرد: طبق روایت اگر کسی ازدواج را به خاطر نداشتن و فقر ترک نماید سوء ظن به خداوند پیدا نموده است چون خداوند در قرآن می فرماید ازدواج نمایید و من شما را بی نیاز خواهم کرد و اگر جوانان اعتماد به این وعده الهی داشته باشند ،هیچ وقت تردید نخواهند کرد.

وی اظهار داشت: آمار ازدواج درمیان خانواده های ثروتمند به شدت پایین و آمار طلاق نیز در بعضی از خانواده های مرفه به مراتب بیشتر از خانواده های فقیر است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی یادآور شد: باید خانواده ها و خیرین به کمک جوانان بیایند تا ازدواج شکل بگیرد در غیر اینصورت با طیف وسیعی از مجردهای سن بالا مواجه خواهیم شد.

وی در ادامه گفت: آمار سقط جنین نیز در کشور بسیار بالاست و عده ای به خاطر فقر اقدام به این کار می کنند در حالیکه خداوند وعده رزق و روزی فرزند را داده است.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: طبق آیات قرآن کریم بدگمانی به خداوند معادل کفر است چرا که خداوند صادق الوعد است و خلف وعده نمی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی خاطر نشان کرد: تسبیح حقیقی یعنی با داشتن باور به متن دعای جوشن کبیر، منزه دانستن خداوند از تمام عیوب و اعتقاد داشتن به وعده های الهی.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر