کد خبر: 152392
A
دیده بان ایران بررسی کرد؛

استخدام غیرقانونی ۲۶ نفر در سازمان میادین و تره بار شهرداری تهران+اسناد/ روابط عمومی سابق سازمان: رئیس سازمان مجوز جذب غیرقانونی نیروهایی را گرفته که حتی سابقه کار ندارند!

دیده بان ایران به اسنادی درباره استخدام های بدون ضابطه در سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران در در اسفند۱۴۰۱ دست یافته است. مصطفی پورنصیری، روابط عمومی سابق سازمان میادین میوه و تره‌بار درباره استخدام‌هایی که در اسفند ماه سال گذشته انجام شد به دیده‌بان ایران گفت: «به روابط عمومی ربطی ندارد ولی می‌دانم مجوز جذب ده نیرو را گرفتند. تمام این ده نفر هم کسانی هستند که نه سابقه کاری داشته‌اند و نه کارمند بودند. از این ده نفر هم یک نفر در میان کار استعفا داد و رفت. یعنی یک مجوزی که از طریق آن می‌شد یک نفر مشغول به کار شود و خانواده تشکیل دهد را سوزانده است. ولی این موضوع به مدیر عامل مربوط بوده است نه به بنده.»

 استخدام غیرقانونی ۲۶ نفر در سازمان میادین و تره بار شهرداری تهران+اسناد/ روابط عمومی سابق سازمان: رئیس سازمان مجوز جذب غیرقانونی نیروهایی را گرفته که حتی  سابقه کار ندارند!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ چندی پیش کلیپی از پیش آماده شده در رسانه های حوزه شهری منتشر شد که در آن «ایوب فصاحت» رئیس سازمان میادین و تره بار مدعی شد با مدیر روابط عمومی سازمان میوه و تره بار برخورد و وی را اخراج کرده است.

 همچنین دیده بان ایران به اسنادی درباره استخدام های بدون ضابطه در سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران دست یافته است.

didbaniran.ir

مصطفی پورنصیری روابط عمومی سابق سازمان میادین میوه و تره‌بار درباره این ادعای رئیس سازمان میادین میوه و تره‌بار درباره تخلفاتش به دیده‌بان ایران گفت: «من چه نقشی می‌توانم در تخلفاتی که رئیس سازمان میادین و تره بار داشته باشم؟ سوال من این است که روابط عمومی چگونه می‌تواند در تخلفات اقتصادی ذکر شده و استخدام ها نقش داشته باشد؟ مگر من جایگاهی دارم که کسی را استخدام کنم؟ مگر من می‌توانم مجوز استخدام را از شهردار بگیرم؟ کسی که می‌تواند مجوز بگیرد شخص رئیس سازمان است. سازمان معاونت اداری و مالی دارد که صفر تا صد این کار را انجام می‌دهد. من که روابط عمومی بودم و اصلا در شرح وظایف من چنین چیزی نیست.»

وی در واکنش به اینکه رئیس سازمان سواستفاده و دخالت روابط عمومی را به چاپ بنرها مربوط دانسته است، عنوان کرد: «این امر را بررسی کردم و موضوع از این قرار است که بنده در فروردین ماه سال گذشته به سازمان آمدم. یک پیمانکار بنری در سازمان بود که قرارداد او در زمان مدیریت قبلی یعنی در شهریور ماه 1400 بسته شده بود. من که آمدم قرارداد وجود داشت و به این صورت نبود که من قراردادی بسته باشم.»

پورنصیری ادامه داد: «موضوع دیگر این است که مطابق بررسی‌هایی که داشتم، این پیمانکار شش سال در سازمان کار کرده است اما خودش می‌گوید 12 سال در سازمان بوده است؛ یعنی یک ریشه چند ساله دارد. قرارداد تقریبا تمام شده بود و برج 10 به پایان می‌رسید بنابراین من ورود پیدا کردم و می‌خواستم ایشان را عوض کنم ولی یک سری فشارهایی وارد شد مبنی براینکه باید با همین فرد کار کنی چراکه به زعم آنان چندین سال با شخص مذکور کار کرده بودند، کارش را همیشه به موقع تحویل می‌داده و آبروی سازمان را خریده بودند.»

او ادامه داد: «ایشان قیمتی که می‌دادند خوب بود ولی جنسی که استفاده می‌کرد درجه سه بود، متراژ را کم می‌گذاشت و هر موقع از او رسید می‌خواستم به من تحویل نمی‌داد. بنده همین موارد را مکتوب کردم و به بازرسی، مدیر حوزه، مدیر عامل و معاون اداری مالی دادم مبنی براینکه در زمان تصدی من ایشان 600 میلیون کار کرده است و از این مقدار تنها 250 میلیون تومانش وصول شده است. بنابراین 350 میلیون فاکتورش را خواباندم و گفتم از نظر من چنین چیزی شرعا مورد تایید نیست. این مهم را مکتوب کردم و گفتم  شمایی که به من فشار می‌آورید که با این فرد قرارداد ببندم، اگر این را تایید می‌کنید که من هم امضا می‌کنم ولی آن دنیا خودتان باید پاسخ دهید.»

پورنصیری در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه آیا پیمانکار مذکور بدون مناقصه 12 سال کار کرده است، عنوان کرد: «برای معاملاتی که زیر یک میلیارد است، کمیسیون معاونت متوسط برگزار می‌شود. در دوره قبلی برگزار شد ولی در دوره ما خیر. یعنی من با ایشان قراردادی نبستم که الان برای این موضوع جوابگو باشم. شب عید 350 میلیون تومان برای بهاری‌سازی میادین کار کردم بدون اینکه هزار تومان آن پرداخت شود. درصورتی که پرداختی باید صورت گیرد تا یک نفرر ا متهم کنیم.»

 

پورنصیری همچنین درباره استخدام‌هایی که در اسفند ماه سال گذشته انجام شد، به دیده بان ایران گفت: «به روابط عمومی ربطی ندارد ولی می‌دانم مجوز جذب ده نیرو را گرفتند. تمام این ده نفر هم کسانی هستند که نه سابقه کاری داشته‌اند و نه کارمند بودند. از این ده نفر هم یک نفر در میان کار استعفا داد و رفت. یعنی یک مجوزی که از طریق آن می‌شد یک نفر مشغول به کار شود و خانواده تشکیل دهد را سوزانده است. ولی این موضوع به مدیر عامل مربوط بوده است نه به بنده.»

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا همانطور که رئیس سازمان میادین میوه و تره‌بار مطرح کرده است، از سازمان اخراج شده، گفت: «من رسمی وزارت جهاد بودم و رشته تحصیلی‌ام روابط عمومی است. وقتی یک نفر مامور می‌شود سقف ماموریتش یک سال است. بنده 29 اسفند 1400 به سازمان آمدم و 29 اسفند 1401 هم ماموریتم تمام می‌شد. اما آقایان روغن ریخته را نذر امامزاده کرده‌اند.»

پورنصیری افزود: «ماموریت من تمام شده و از اسفند ماه به وزارت جهاد برگشته‌ام ولی خبر می‌آید که پورنصیری را برکنار کرده‌ایم. در صورتی که من کارمند جهاد هستم، چه کسی را برکنار کرده‌اید؟ 15روز است که به وزارت جهاد آمده‌ام، مگر می‌شود کارمندی که ندارید را برکنار کنید؟ حتی همان زمان خداحافظی هم کرده بودم و همه می‌دانستند که از سازمان رفته‌ام.»

منبع:سایت دیده بان ایران 

photo_2023-04-03_15-33-15

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر