کد خبر: 152874
A

نماینده مجلس: نصف آمار کشته های تصادفات نوروزی مربوط به سیستان و بلوچستان است

اسماعیل حسین زهی: خودروسازهای داخلی حداقل در کنار افزایش روزافزون قیمت ها، مقداری توجه به ایمنی و کیفیت خودروهای تولیدی داشته باشند.

نماینده مجلس: نصف آمار کشته های تصادفات نوروزی مربوط به سیستان و بلوچستان است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اسماعیل حسین زهی  با اشاره به عوامل موثر در آمار بالای مرگ و میر براثر تصادفات جاده ای به ویژه در ایام نوروز، بیان کرد: حجم تصادفات و آمار کشته شدگان در تصادفات جاده ای بیشتر به استان سیستان و بلوچستان باز می گردد. استان سیستان و بلوچستان در صدر لیست آمار کشته شدگان در تصادفات جاده ای قرار دارد. متاسفانه تمام جاده های استان دوطرفه است. ما در برخی استان ها بزرگراه و در برخی استان های دیگر آزادراه داریم اما در استان سیستان و بلوچستان جاده های دو طرفه داریم.

وی در ادامه اظهار کرد: مرگ و میر در تصادفات جاده ای در بزرگراه ها و آزادراه ها در وهله اول به کیفیت خودروها باز می گردد و در وهله دوم به  خطای نیروی انسانی و رانندگان مربوط می شود. عدم توجه به نکات راهنمایی و رانندگی بیشتر منجر به واژگونی خودروها و مرگ سرنشینان می شود. اما در تصادفات جاده ای استان سیستان و بلوچستان خودروها شاخ به شاخ باهم تصادف می کنند. تقریبا نصف آمار کشته شدگان در تصادف جاده ای در ایام نوروز امسال به استان سیستان و بلوچستان باز می گردد.
 
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر سال این آمار ارائه می شود اما وزارت راه  شهرسازی هیچ گونه توجهی به وضعیت جاده ها ندارد. باید یکبار برای همیشه بودجه ای تخصیص داده شده و کریدور شمال به جنوب که از اهمیت بالایی برخوردار است تکمیل شود. کیفیت خودروها نیز عامل اساسی در بالا بودن آمار مرگ و میر در تصادفات جاده ای است.
 
وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه رقابتی در بازار تولید خودروهای داخلی وجود ندارد. نیاز است خودروسازهای داخلی حداقل در کنار افزایش روزافزون قیمت ها، مقداری توجه به ایمنی و کیفیت خودروهای تولیدی داشته باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر