کد خبر: 155192
A

وزیرعلوم: نمی‌توانم اسم رشته‌هایی که قرار است حذف شوند را بیان کنم

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم گفت: ر پاسخ به این سوال که جذب دانشجو در کدام رشته‌ها ممکن است حذف شود، توضیح داد: نمی‌توانم اسم رشته‌ها را بیان کنم، زیرا ممکن است اعضای هیات علمی آن رشته و دانشگاه نگران شوند

وزیرعلوم:  نمی‌توانم اسم رشته‌هایی که قرار است حذف شوند را بیان کنم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمدعلی زلفی‌گل دیروز (دوشنبه) در حاشیه نشست تقدیر از فعالان برگزاری دوره اول طرح توانمندسازی حلقه‌های میانی دانشجویان فعال فرهنگی اجتماعی (حامیم) در جمع خبرنگاران در مورد آمایش آموزش عالی اظهار داشت: شورای گسترش آموزش عالی مصوب کرد که از این به بعد هرگونه توسعه رشته باید پیوست اشتغال داشته باشد.

وی در حاشیه این مراسم که در وزارت کشور برگزار شده بود، افزود: با توجه به این مصوبه برنامه‌ریزی شده تا پذیرش در رشته‌های کم متقاضی که آینده شغلی مشخصی ندارند، محدود شده یا در آنها دانشجو نمی‌پذیریم.

وزیر علوم در پاسخ به این سوال که جذب دانشجو در کدام رشته‌ها ممکن است حذف شود، توضیح داد: نمی‌توانم اسم رشته‌ها را بیان کنم، زیرا ممکن است اعضای هیات علمی آن رشته و دانشگاه نگران شوند. این کار نیاز به حرکت با تدبیر دارد و باید با بازنگری دقیق‌تری انجام شود تا بعد در رشته‌های جدیدتری که به تخصص آنها بخورد، مشغول به کار شوند.

به گزارش ایرنا، دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با عنوان حلقه‌های میانی؛ طرح حامیم به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ها و مشارکت دانشگاه‌های سراسر کشور همچنین همکاری تشکل‌های دانشجویی در تعدادی از دانشگاه‌ها برگزار شده و حضور دانشجویان در این طرح ۲ واحد آموزشی محسوب می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر