کد خبر: 155688
A
دیده بان ایران پشت پرده افشاگری های متقابل شورای شهر و اطرافیان زاکانی را بررسی کرد،

شورش ۹ عضو شورای شهر علیه تانک انقلاب+اسامی/ از اعتراض و افشاگری درباره انتصاب های زاکانی تا سهم خواهی از بهشت

دو سال به پایان عمر ششمین دوره شهر تهران مانده و اختلاف و تنش‌های میان دو گروه مخالفان و موافقان زاکانی به اوج خود رسیده است، در متن این اختلاف ها افشاگری هماهنگ جمع ۹ نفره از اعضای شورای یکدست اصولگرا درباره فیش های حقوقی، فساد در دفتر شهردار، انتصاب های شائبه دار زاکانی نکته جالب توجه اتفاقات اخیر است. این جمع ۹ نفره در دفتر یکی از اعضای شورای شهر جمع شده و به تقسیم کار می پردازند..

شورش ۹ عضو شورای شهر علیه تانک انقلاب+اسامی/ از اعتراض و افشاگری درباره  انتصاب های زاکانی تا سهم خواهی از بهشت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ همانطور که در زمان انتخابات نمی‌توانند اختلافات‌شان را کنار بگذارند و از ارائه یک لیست انتخاباتی واحد عاجزند، اکنون که قدرت را به صورت یکدست در اختیار گرفته‌اند باز هم دعواهای درون جناحی‌شان ادامه دارد.

دو سال به پایان عمر ششمین دوره شهر تهران مانده و اختلاف و تنش‌های میان دو گروه مخالفان و موافقان زاکانی به اوج خود رسیده است.

۹ یاغی شورای شهر چه کسانی هستند؟

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ ۹ نفر از ترکیب ۲۱ نفره شورای شهر تهران یعنی ناصر امانی، مهدی عباسی، زهرا شمس احسان، مهدی اقراریان، علیرضا قائمی، سوده نجفی، جعفر شریبانی، حبیب کاشانی و سید جعفر تشکری هاشمی در مقابل طیف حامی شهردار تهران صف آرایی کرده‌اند.

تک و پاتک شهرداری شورا

طیفی در شورای شهر  که از همان ابتدا با شهردار شدن زاکانی مخالف بودند،  و در یک سال اخیر این مخالفت ها را در افشاگری های پیدا و پنهان و زور آزمایی مجازی را نشان دادند حالا پرده افتاده ۹ تن از شورای یکدست اصولگرا علناً مقابل تانک انقلاب صف آرایی کرده اند. در یک سال گذشته آنچه در پشت و پستوهای خیابان بهشت می گذشت از سهم خواهی اعضای شورا و افشاگری ها درباره فساد در دفتر شهردار انقلابی شروع  و در ادامه به انتشار فیش های حقوقی  حلقه مدیران حلقه زاکانی آغاز و در ادامه به پاتک یاران زاکانی به شورای شهری ها منتهی شد پاتکی از جنس برکناری برادران دو عضو شورا به اتهام فساد آغاز و در ادامه به انتشار فیش 30 و 40 میلیونی کارمندان شورای شهر و  اطرافیان این ۹ عضو شورا رسید.

دعوا بر سر راه پاستور

نمونه تازه آن تذکر این ۹ عضو شورا به شهردار تهران واعلام غیر قانونی بودن انتخاب وحکم شهردارتهران برای هیات امنای محلات تهران بود. محلات تهران از آن جهت اهمیت دارد که زاکانی در آرزوی پاستور می خواهد کنترل آن را در دست بگیرد؛ صد البته مخالفان زاکانی، مهره چینی او را تحمل نکرده و علنا به شهردار مطلوب اصولگرایان تذکر دادند. ۴ تن از همین ۹ نفر  یعنی سوده نجفی، شربیانی، اقراریان و شمس احسان سهم خود را از شورایاری ها را می خواهند‌ هرچند اقدام زاکانی در انتصاب هیات امنای شورای شهر هم تخلف بوده است

افشاگری از جنس تقسیم غنائم

در یک سال اخیر اختلاف در شورای سهر به حدی میرسد که هر از چندگاهی هر یک از این جمع ۹ نفره علیه شهردار تهران دست به افشاگری می‌زند. از جمله جعفر شریبانی که در روزهای آخر سال گذشته  نسبت به انتصابات زاکانی انتقاد کرد و نوشت: "سرگرم بودن در پستوی پشتی اتاق شهردار تهران برای تقسیم غنائم و پست های مدیریتی و انتصاب شهرداران مناطق و کارسازی برای انتخابات سال آتی توسط برخی از افراد منتسب به ایشان باعث غفلت و ایجاد مسیر انحرافی و نهایتا کارآمدی در بخشی از اداره شهر تهران شده است."

افشاگری از جنس دختر و داماد

عضو دیگری که به نقش داماد و دختر زاکانی در شهرداری تهران اشاره کرد، جعفر تشکری هاشمی بود. او در یکی از جلسات سال گذشته شورای شهر در واکنش به گزارش رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از موضوعات پدیده نامیمون، وضعیت انتصابات در مجموعه شهرداری تهران است، گفت: انتخاب‌ها و انتصابات غلط یعنی ترویج فساد در مجموعه و در شهرداری تهران، تعداد افراد انگشت‌شماری هستند که وضعیت ثابت و مشخصی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه شاهد بی توجهی شهرداری به نیروی انسانی خود هستیم، گفت: همچنان می‌بینیم که افراد نسبی و سببی و داماد و پسر و دختر علیرغم اینکه پستی در شهرداری ندارند، در تصمیمات شهرداری تهران تاثیرگذار هستند و دخالت می کنند.

اختلاف تشکری هاشمی و زاکانی بر سرچیست؟

البته اختلاف تشکری هاشمی با زاکانی بیشتر بر سر دستور شهردار برای واگذاری اختیارات و تجهیزات شرکت کنترل ترافیک به موسسه رایانه شهر است چراکه پیشتر برادر این عضو شورای شهر به صورت انحصاری تجهیزات کنترل ترافیک شهر را در اختیار داشته است.

افشاگری از جنس دختر و داماد

در سال جدید هم انتقادهای طیف منتقد اقدامات و عملکرد زاکانی نسبت به دخالت‌های داماد زاکانی در شهرداری ادامه داشت. ناصر امانی درباره موضوعات مطرح‌شده پیرامون نقش داماد شهردار تهران در تصمیم‌سازی برای مدیریت شهری پایتخت مطرح کرده بود: یکی از مهمترین اعتراضات ما به شهردار محترم این است که متاسفانه داماد ایشان در برخی تصمیم‌گیری‌های شهرداری دخالت دارد. این در حالی است که وقتی حکم انتصاب ایشان به عنوان مشاور توسط آقای زاکانی لغو شده، ایشان حتی نباید به شهردار مشاوره بدهد، چه رسد به این که در برخی تصمیمات دخالت کند، اما آقای زاکانی هم در رسانه‌ها و هم در جلسه هم‌اندیشی با اعضای شورا تاکید کرده است که با افتخار از داماد خود مشورت می‌گیرد. در مقابل انتقادات امانی به زاکانی ذکر این نکته لازم است که سال گذشته برادر این عضو شورای شهر، که شهردار یکی از نواحی تهران بود به جرم اخذ رشوه بازداشت شد.

نوبت به مهدی عباسی  و دفتر شهردار انقلابی رسید!

دو هفته گذشته هم نوبت به افشاگری مهدی عباسی رسید. او در دستور یکصد و چهل و چهارمین جلسه شورای شهر تهران از بازداشت یکی از اعضای دفتر شهردار تهران به دلیل آنچه اتهامات مالی خواند خبر داد. او در ادامه با بیان اینکه «در مبارزه با فساد نباید هیچگونه تبعیضی دیده شود،» گفت که «کسی که آلوده به فساد باشد قادر نخواهد بود که با فساد مقابله کند.» با این حال به نظر می‌رسد افشاگری‌های اینچنینی و شعار سر دادن از «مبارزه با فساد» بیشتر فرار رو به جلو این عضو شورای شهر تهران است چراکه عباسی هنوز درباره یکی از کارمندان زن شورای شهر به نام خانم «ز_خ» که پیشتر به عنوان کارمند یکی از مناطق شهرداری تهران فعالیت می کرد و با درخواست مهدی عباسی به عنوان کارمند با رتبه بالا به شورای شهر منتقل شده است.

بیشتر بخوانید: انتصاب غیرقانونی۲۲ معاون و مدیرکل شهرداری تهران+اسامی

حامیان زاکانی چه کردند؟

البته اعضای حامی زاکانی هم نسبت به این حملات گروه مقابل خود ساکت ننشستند، از جمله پرویز سروری که در واکنش به این شائبه‌ها به رسانه ها گفت: مسائلی که درباره داماد شهردار تهران مطرح می‌شود، بیشتر نوعی جوسازی است، چون سال گذشته، آقای زاکانی به احترام مردم حکم مشاور ایشان را لغو کرد، اما در هیچ‌کجای قانون، شهردار از مشورت گرفتن با دیگران منع نشده است. ما هم نمی‌توانیم برای شهردار تعیین کنیم که با چه کسی مشورت بکند یا با چه کسی مشورت نکند، چون قانون در این زمینه منعی را برای شهردار قائل نشده است.

بیشتر بخوانید:برکناری برادر حبیب کاشانی از مدیریت در منطقه ۲ شهرداری تهران به دلیل تخلفات گسترده

حالا نوبت پاسخگویی دو عضو شوراست!

باید گفت پاتک یاران زاکانی به منتقدان شهردار انقلابی در شورا موجب افشاگری درباره برکناری برادران حبیب کاشانی و امانی منتهی نشده و  حالا به نبرد  به تلاش برای حذف نظارت شوراها از شورایاری رسیده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر