کد خبر: 155806
A

دیوان عالی عدالت اداری از این پس حق ابطال احکام «شورای عالی فضای مجازی» را ندارد

براساس قانون «اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری»، دیوان عدالت اداری حق رسیدگی به مصوبات شورای‌عالی فضای مجازی در حوزه تحت صلاحیت این نهاد را ندارد.

دیوان عالی عدالت اداری از این پس حق ابطال احکام «شورای عالی فضای مجازی» را ندارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ براساس قانون «اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری»، دیوان عدالت اداری حق رسیدگی به مصوبات شورای‌عالی فضای مجازی در حوزه تحت صلاحیت این نهاد را ندارد.

اواخر خرداد ماه سال گذشته بود که نمایندگان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، خواستار منع دیوان عدالت اداری از رسیدگی به شکایات علیه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی شدند و نمایندگان مجلس با مستثنی شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی از فرآیند بررسی شکایت‌ها در دیوان عدالت اداری موافقت کردند.

این قانون طی یک سال اخیر توسط برخی نمایندگان مجلس و فعالین حقوقی بسیار مورد بحث قرار گرفت که پس از انجام اصلاحات مدنظر شورای نگهبان، 10 اردیبهشت‌ماه امسال به تصویب مجلس رسید و روز گذشته توسط رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

ماده 12 قانون «اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری»

«به ماده (12) قانون، یک تبصره به شرح زیر به‌عنوان تبصره (2) الحاق و شماره تبصره ماده مذکور به یک اصلاح می‌شود:

تبصره 2- رسیدگی به مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و شورای‌عالی فضای مجازی در حوزه تحت صلاحیت این نهادها، از شمول حکم این ماده خارج است. لیکن رسیدگی به مصوبات و تصمیمات زیرمجموعه‌های شوراهای مذکور از قبیل هیئت (کمیسیون)ها، کارگروه (کمیته)ها، شوراها و ستادها در صلاحیت دیوان عدالت اداری قرار می‌گیرد.»

به همین منظور، مصوبات این دو نهاد درخصوص سیاست‌گذاری خارج از صلاحیت دیوان عدالت اداری است و بقیه مصوبات آن‌ها به جهت مشابهت با تصمیمات سایر مقامات اداری، در صلاحیت هیئت عمومی دیوان عدالت اداری قرار دارد.

مرکز ملی فضای مجازی در ایران، مرکزی است که به فرمان رهبر انقلاب، توسط شورای عالی فضای مجازی تشکیل شده‌است و در حال حاضر، «سید محمدامین آقامیری» ریاست این مرکز و دبیری شورای عالی فضای مجازی ایران را برعهده دارد.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر