کد خبر: 168070
A

تعلیق زهرا احمدی‌نژاد، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ زهرا احمدی نژاد استاد تمام وقت گروه بیماریهای عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران طی حکمی که از سوی رئیس دانشگاه صادر شده، تعلیق شد.

تعلیق زهرا احمدی‌نژاد، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ دکتر زهرا احمدی نژاد استاد تمام وقت گروه بیماریهای عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران طی حکمی که از سوی رئیس دانشگاه صادر شده، تعلیق شد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ انجمن مدرسین دانشگاه نوشت: این حکم به دنبال ارسال نامه هیات بدوی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در آن به شکایت حراست دانشگاه از ایشان مبنی بر “ارتکاب اعمال خلاف مصالح کشور و تشویش اذهان با انتشار بیانیه هایی با عناوین مختلف” اشاره شده صادر شده است.

در تفهیم اتهام به ایشان امضاء شش نامه و بیانیه از جمله موارد زیر اشاره شده است:

– بیانیه اعضاء هیات علمی دانشگاه در حمایت از اساتید دانشگاه صنعتی شریف

– نامه اعضاء هیات علمی دانشگاه در حمایت از اعتراضات قانونی دانشجویان

– بیانیه در خصوص نصیحت به مسئولین دانشگاه به برخورد مسالمت آمیز با دانشجویان دندانپزشکی و پرهیز از اخراج یا تعلیق دانشجویان معترض

– اعتراض به حملات شیمیائی زنجیره ای سازمان یافته به مدارس دخترانه

– اعتراض به حصر غیرقانونی ۱۳ ساله مهندس موسوی و دکتر رهنورد

ایشان در دفاع از خود بیان داشته اند امضاء بیانیه و نامه و انتشار دیدگاه عضو هیات علمی نه تنها مصداق ارتکاب اعمال خلاف مصالح کشور و تشویش اذهان نیست بلکه حق آزادی بیان تصریح شده در قانون اساسی و از مفاد تصریح شده در منشور حقوق شهروندی می باشد.
ضمن آنکه مصادیق ارتکاب اعمال خلاف مصالح کشور در دانشگاه، اعتصاب و تعطیلی کلاسها و برنامه های آموزشی و …. است و صلاحیت بررسی و تایید این گونه جرائم با مراجع و محاکم قضائی ذیصلاح است و هیات بدوی انتظامی دانشگاه صلاحیت رسیدگی به این موارد را ندارد.

لازم به ذکر است براساس اطلاع، تاکنون هیچگونه شکایتی از طرف مراجع رسمی و اطلاعاتی از ایشان نشده و پرونده در این زمینه در مراجع تشکیل نشده است و بنابراین این تعلیق در تمامی مراحل از مرجع طرح شکایت، محتوای و استنادات شکایت و تا صدور حکم موقت خلاف مقررات و قوانین جاری رفتار شده است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر