کد خبر: 174292
A

سامانه مشاوره آنلاین در دانشگاه‌ها راه اندازی شد

مدیر کل دفتر مشاوره وزارت علوم از ایجاد سامانه سام خبر داد و گفت: سامانه سام سامانه مشاوره آنلاین است که دانشجویان می‌توانند به صورت صوتی و تصویری با مشاوران ارتباط برقرار کنند.

سامانه مشاوره آنلاین در دانشگاه‌ها راه اندازی شد

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از سازمان امور دانشجویان، دکتر ابراهیم نعیمی مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان با هیأت رییسه، مشاوران مراکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی اسلامی و اعضای کانون همیاران سلامت دانشگاه صنعتی قم دیدار و گفتگو کرد.

دکتر نعیمی در این دیدار به نقش مهم مراکز مشاوره در دانشگاه پرداخت و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان ارائه راهکارهای پیشگیرانه در زندگی دانشجویی است. در این زمینه طرح‌های اجرایی در مرکز مشاوره دانشگاه‌ها بر پایه یادگیری مسائل اجتماعی و ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی می‌باشد.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی، ازدواج آگاهانه، حمایت و نشاط اجتماعی، بررسی مشکلات تحصیلی و آموزشی دانشجویان مسائل کلانی که مرکز توجه مراکز مشاوره است و سازمان امور دانشجویان برای هر کدام از این موارد برنامه‌ها و راهکارهای مناسبی را به دانشگاه‌ها ابلاغ کرده است.

دکتر نعیمی از ایجاد سامانه سام در دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: سامانه سام (سامانه مشاوره آنلاین) است که دانشجویان می‌توانند به صورت صوتی و تصویری با مشاوران ارتباط برقرار کنند.

وی تصریح کرد: غربالگری و شناسایی دانشجویان، پیشگیری و توانمندسازی اجتماعی دانشجویان، درمان و فعالیت‌های اجتماعی محورهای کلان مورد تأمل و بررسی مرکز مشاوره دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان است.

همچنین در این دیدار دکتر رضایی نور با توجه به جایگاه شهر مقدس قم گفت: در دانشگاه صنعتی قم برنامه‌های متنوع فرهنگی در قالب‌های گوناگون برگزار می‌شود. وی افزود: با توجه به مهندسی شدن برنامه‌های فرهنگی، این برنامه‌ها به صورت هدفمند برگزار می‌شود و با استقبال بسیار خوب دانشجویان همراه است.

دکتر رضایی نور بیان کرد: برگزاری برنامه‌های مذهبی و معنوی در دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی در ایجاد آرامش و کاهش تنش‌های دانشجویان بسیار مؤثر است. همچنین حضور مستمر مسؤلین دانشگاه به ویژه هیأت رییسه در خوابگاه‌های دانشجویی و بیان مطالبات، انتقادات و پیشنهادات دانشجویان در ارتباط صمیمانه با دانشجویان با مسئولین دانشگاه بسیار مؤثر است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر